فرهاد دهنوی تهیه‌کننده رادیو درباره تولید برنامه «ایران سربلند» در رادیو گفتگو که به صورت زنده طی ۴۲ ساعت، بدون وقفه به پوشش انتخابات ۱۴۰۰ می‌پردازد، توضیحاتی ارائه کرد.

فرهاد دهنوی تهیه‌کننده برنامه انتخاباتی «ایران سربلند» در رادیو گفتگو که یک برنامه ۴۲ ساعته را از روز پنجشنبه تا ۲ بامداد شنبه ۲۹ خرداد تدارک دیده است در این باره به خبرنگار مهر بیان کرد: این برنامه زنده، به‌صورت تمام وقت و طی ۴۲ ساعت روی آنتن می‌رود که به نوعی رکورد برنامه‌های زنده را خواهد شکست. پخش این برنامه از دیروز صبح از رادیو گفتگو آغاز شده و تا بامداد شنبه ادامه دارد.

این تهیه‌کننده باسابقه رادیو درباره اینکه مردم و مخاطبان از برنامه انتخاباتی امروز چه انتظاری دارند بیان کرد: مردم اطلاع رسانی دقیق می‌خواهند به این منظور که رادیو آنها را راهنمایی کند از در خانه بیرون بیایند، شعب مورد نظرشان را پیدا کرده و با شناسنامه بروند رأی دهند و برگردند.

دهنوی با اشاره به گزارشگران برنامه در سراسر ایران توضیح داد: ما ۱۴۰ گزارشگر در تمام شعب در کل ایران گزارشگر داریم و در وزارت کشور و شعب مهم تهران هم گزارشگرانی مستقر داریم.

وی با اشاره به گفتگوهای تلفنی و حضوری در برنامه با چهره‌ها و مسئولان سیاسی نیز بیان کرد: گفتگوهایی با سفرای ایران داشتیم. همچنین برخی از مسئولان سیاسی به استودیو آمدند از جمله آقای کدخدایی و در اینجا شاهد برنامه سازی ما بودند.

این تهیه‌کننده پیشکسوت برنامه‌های رادیویی با اشاره به رویکرد «ایران سربلند» تصریح کرد: برنامه ما به اقوام می‌پردازیم و آنها برای ما خیلی مهم هستند. بر این اساس ما گزارش‌های توصیفی از حضور اقوام در شعب رأی داریم و نه گزارش مردمی که معمولاً در برنامه‌ها سراغ آن می‌روند.

این تهیه کننده درباره اینکه چرا در برنامه و در ایام انتخابات سراغ نامزدها نرفتند توضیح داد: هر برنامه سازی نمی‌تواند به خواست و سلیقه خود از نامزدهای ریاست جمهوری برای گفتگو و یا مناظره دعوت کند و این موضوع طبق پروتکل‌های ستاد انتخابات صداوسیما صورت می‌گیرد.

دهنوی در پایان درباره پوشش رسانه‌ای انتخابات امروز و اهمیت آن عنوان کرد: اهمیت انتخابات امسال به گونه‌ای است که نسبت به سال‌های گذشته سرنوشت‌سازتر است. این برنامه در طول ۴۲ ساعت پخش زنده در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور موجی را ایجاد می‌کند و مردم را به رأی دادن تشویق می‌کند.

این برنامه از یک تیم رسانه‌ای بزرگ بهره گرفته است که حدود ۱۸ گوینده آن را همراهی می‌کنند و در فواصل مختلف و منظم کنداکتوری متنوع در آن لحاظ شده است و بخشی از آن نیز به موسیقی‌های محلی اختصاص دارد.