همدان _ استاندار همدان گفت: انتخابات در استان همدان در امنیت و قانون مندی برگزار و پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی استاندار اظهار کرد: علاقه‌مندم مجدداً بر رأی مردم و حضوری پرشور تاکید کنم، زیرا در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم و حضور آنان در انتخابات رأی واقعی و اثربخشی است.

وی با بیان اینکه این مردم هستند که در انتخاب نخبگان و واگذاری مسئولیت‌ها نقش آفرینی می‌کنند، ادامه داد: امروز با رأی مردم مستقیم و غیرمستقیم ارکانی که اداره امور کشور را دارند انتخاب می‌شوند.

استاندار همدان ادامه داد: هر میزان که حضور حداکثری بیشتر باشد موجب اقتدار نظام می‌شود و برای دولت آینده در انجام امور پشتوانه‌ای است چرا که موجب می‌شود امنیت ملی بیشتر شود و بیگانگان چشم طمعی به ما نداشته باشند.

شاهرخی افزود: امیدواریم مردم همانطور که از ساعات اولیه حضور جدی داشته‌اند همین روند را حفظ کنند و با حضور خودشان انتخاباتی پرشور را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه هر ۱۴۳۷ صندوق رأی ما کاملاً تحت اشراف سیستم نظارتی ما هستند، ادامه داد: آخرین رصدی که از طریق سیستم داشتم، انتخابات در استان همدان در امنیت کامل، قانون مند و بهداشتی صورت می‌گیرد و پروتکل‌های پیشگیری از کرونا رعایت شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه عمدتاً رأی گیری در فضای باز صورت می‌گیرد و مردم بابت سرایت ویروس کرونا نگران نباشند، اضافه کرد: فعلاً نمی‌شود پیش بینی میزان مشارکت را داشته باشیم ولی در ساعت پایانی انتخابات می‌توان اعلام نظر کرد.

شاهرخی ساعت اخذ رأی تا ساعت ۲ بامداد با تأیید وزارت کشور در شهرستان‌های بزرگ قابل تمدید دانست و گفت: ویژه بیماران کرونایی صندوق‌هایی با رعایت پروتکل‌ها تهیه شده است که به صورت مجزا از آنان رأی گیری خواهد شد.