رهبر کره شمالی نشست کمیته مرکزی حزب حاکم را با افزودن برخی مقررات حزبی و معرفی اعضای جدید کمیته سیاسی خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق اعلام تلویزیون دولتی کره شمالی (KCNA)، در روز شنبه، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور مقررات و ضوابط حزب کارگر حاکم را تقویت کرد. وی همچنین اعضای جدیدی را به کمیته سیاسی این حزب افزود.

کمیته مرکزی این حزب جلسه ای عمومی با حضور رهبر کره شمالی و اعضای حزب برای چهارمین و آخرین روز برگزار کرد که طی آن، مسائل سازمانی و ایدئولوژیک نهاد مرکزی رهبری مورد بازبینی قرار گرفت.

تلویزیون دولتی این کشور همچنین اعلام کرد که برخی از اعضای حزب، پس از آنکه کیم جونگ اون «مشکلات جدی» را در زمینه سبک زندگی آنها یاد آور شد، «از اینکه نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند اظهار تاسف کردند».

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی همچنین در خلال این جلسات که از روز سه شنبه با اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم آغاز شد؛ اعلام کرده بود که این کشور باید «هم برای گفتگو و هم برای رویارویی» با ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری «جو بایدن» آماده شود.

رهبر کره شمالی در طی این نشست ها با ترسیم خطوط کلی استراتژی روابط با واشنگتن، به تشریح «گرایش سیاست گذاری در دولت جدید ایالات متحده» پرداخت.

کیم جونگ اون خواستار «پاسخ دادن و مقابله مؤثر با وضعیتِ به سرعت در حال تغییر و تلاش‌های متمرکز برای در دست گرفتن کنترل پایدار موقعیت در شبه جزیره کره شد».

کیم همچنین خواستار انجام اقداماتی جهت مقابله با شرایط وخیم غذایی کشور به علت تحریم ها، همه گیری ویروس کرونا و همچنین طوفان سال گذشته شده بود.