در ادامه تحولات امنیتی افغانستان، مناطق «خواجه سبز پوش» ولایت فاریاب و «مردیان» ولایت جوزجان، به دست نیروهای طالبان افتادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، منابع محلی در ولایت‌های فاریاب و جوزجان تایید می‌کنند که ولسوالی‌های مردیان جوزجان و خواجه سبزپوش فاریاب بدست طالبان سقوط کرده اند.

محمد کریم جوزجانی، نماینده مردم جوزجان در مجلس نمایندگان در گفتگو با خامه پرس تایید کرد که ولسوالی مردیان ولایت جوزجان حوالی ساعت ۰۴:۱۵ دقیقه بامداد امروز شنبه به دست طالبان سقوط کرده است.

جوزجانی افزود که اکنون جنگ به شدت جریان دارد و تاکنون نیروهای کمکی به این ولسوالی نرسیده است.

در همین رابطه «فوزیه رووفی» نماینده مردم فاریاب در مجلس نمایندگان به خامه پرس گفت که ولسوالی خواجه سبزپوش این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است.

این عضو مجلس نمایندگان افزود که اکنون جنگ به شدت جریان دارد و اگر نیروهای کمکی در زمان مناسب به محل نرسند طالبان فاجعه خلق خواهد کرد.

رووفی افزود که نیروهای وابسته به گروه طالبان بازار این ولسوالی را به آتش کشیدند و پست های امنیتی را منهدم کردند که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای امنیتی فرار کرده و شماری هم توسط طالبان به اسارت گرفته شدند.

خانم رووفی افزود که این ولسوالی کاملاً از کنترل نیروهای دولتی خارج شده و دشمن به کمربندی ولایت فاریاب رسیده است.

در همین حال حفیظ الله ندرت عضو شورای ولایتی جوزجان در گفتگو باخامه پرس گفت که در پی سقوط ولسوالی مردیان جوزجان ۷ نیروی مردمی و پلیس کشته شده‌اند.

ندرت افزود که طی چند روز اخیر ولسوالی‌های درزاب، قوش‌تپه و مردیان در جوزجان بدست طالبان سقوط کرده است.