تداوم درگیری میان ارتش لبنان و گروه فتح الاسلام و تسلط ارتش بر یک انبار سلاح این گروه و کشته شدن دو نیروی یونیفل از مهمترین تحولات امروز لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری میان ارتش لبنان و گروه فتح الاسلام در اردوگاه نهرالبارد در شمال این کشور همچنان ادامه یافت و ارتش امروز مواضع فتح الاسلام در بخش قدیمی این اردوگاه را به شدت گلوله باران کرد.

یک سخنگوی نظامی لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت: ارتش امروز در داخل اردوگاه پیشروی کرد و یک انبار بزرگ سلاح فتح الاسلام را به کنترل خود درآورد و کار پاکسازی ساختمانهای اطراف آن از مواد منفجره و مین را آغاز کرده و حلقه محاصره علیه این گروه را تنگ تر می کند.

وی افزود: سربازان با کندی بسیار پیشروی می کنند که این امر به خاطر نوع ساخت اردوگاهها است یعنی راهها و مسیرهایی که  تجهیزات زرهی و تانک ها بتوانند از آن عبور کنند، وجود ندارد و مین های کارگذاشته شده  نیز از دلایل دیگر این کندی است.

اعضای فتح الاسلام امروز نیز همانند روزهای گذشته 13 فروند موشک به مناطق شمالی، شرقی و جنوبی مجاور اردوگاه شلیک کردند که به کسی آسیبی نرسید.

شمار تلفات ارتش لبنان از آغاز درگیری در اردوگاه نهرالبارد (20 می سال جاری) تاکنون به 118 تن رسیده است.

براساس آمارهای کلی، تعداد تلفات گروه فتح الاسلام نیز از 200 نفر فراتر رفته و ارتش لبنان روز یکشنبه (31 تیر) برای چندمین بار خواستار تسلیم شدن اعضای گروه فتح الاسلام شد. با وجود درخواست ارتش لبنان برای خروج افراد باقی مانده در اردوگاه، همچنان شماری از اعضای گروه فتح الاسلام به همراه خانواده هایشان در اردوگاه به سر می برند.

گفتنی است ارتش لبنان، اعضای گروه فتح الاسلام را به استفاده از کوکان و زنان به عنوان سپر انسانی متهم می کند.

خبر دیگری از لبنان حاکی است که یک نیروی پاسدار صلح بین المللی (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان براثر انفجار مین های برجای مانده از تجاوز تابستان گذشته رژیم اسرائیل علیه لبنان کشته شد.

"میلوس اشتروگر" سخنگوی نیروهای یونیفل به خبرگزاری فرانسه گفت: این مین در جریان پاکسازی منطقه واقع بین طیرحرفا و شمع درجنوب شهر صور منفجر شد. در همین حال، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که این نیروی یونیفل فرانسوی بوده است.