بابل - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت برنامه ریزی و مجاهدت در عرصه های تبلیغ نوین تاکید کرد و گفت:استفاده از فناوری نوین در حوزه تبلیغ بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری صبح شنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان حوزه تبلیغ، گفت؛ مبلغان از عرصه‌های تبلیغ نوین غافل نباشند و امروز برنامه ریزی و مجاهدت در عرصه‌های تبلیغ نوین ضروری است.

وی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام مهربانی حضرت رضا (ع)، اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و گسترش روبه رشد کاربران این شبکه‌ها، برنامه ریزی و مجاهدت در عرصه‌های تبلیغ نوین یکی از ضروریات حوزه تبلیغ است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت شیوه‌های مختلف تبلیغ نوین برای مبلغان، افزود: امروز بخش قابل توجهی از مخاطبان حوزه فعالیت‌های دینی در همین شبکه‌های اینترنتی، اجتماعی و فضای مجازی حضور دارند که تشنه معارف اسلام و اهل بیت (ع) هستند و باید مبلغان از این ظرفیت فضای مجازی در جهت تبلیغ و ترویج معارف دینی بهره گرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در خصوص اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای و مجازی در حوزه تبلیغ دین، تصریح کرد: امروز اثر فعالیت‌های دینی و تبلیغی به صورت چهره به چهره که از سنت‌های نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) و بزرگان این حوزه است برهیچ کسی پوشیده نیست اما مبلغان با توجه به ظرفیت حوزه رسانه و تأکیدات رهبری معظم انقلاب از عرصه‌های تبلیغ نوین نباید غافل نباشند.

حجت الاسلام شکریان امیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت آشنایی مبلغان به حوزه تبلیغ نوین و رسانه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی امروز بخاطر نفوذ و محبوبیت منطقه‌ای و جهانی بیش از همیشه مورد هجمه‌های مختلف عوامل خارجی و بیگانگان قرار دارد و با توجه به این هجمه‌ها حوزه فعالیت‌های تبلیغی و دینی چه به صورت سنتی و یا تبلیغ نوین مورد اهمیت بیشتری قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان استفاده از فن آوری های نوین در عرصه تبلیغ را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: گسترش معارف اسلام ناب و قرآن کریم و اهل بیت (ع) یکی از مهم‌ترین اهداف امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و گفتمان انقلاب اسلامی است و یکی از مهم‌ترین و اثرگذار ترین شیوه امروز این امر از تبلیغ استفاده از ظرفیت‌های مجازی و رسانه‌ای است که مبلغان باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.