مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است در حوزه عفاف و حجاب نیازمند برنامه راهبردی و عملیاتی هستیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کارگروه طراحی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه عفاف و حجاب کشور با حضور حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تشکیل شد.

سعیدی نژاد در رابطه با این کارگروه و در مصاحبه با خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و با توجه به این مسئله که متأسفانه شاهد تنزل این مهم در جامعه هستیم به این ترتیب کارگروهی ذیل مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی در وزارت کشور شکل‌گرفت تا این مصوبات را پیگیری کنند.

وی افزود: به‌دلیل تعدد کارشناسان این کارگروه و عدم طراحی فرهنگی در این حوزه؛ هفت نفر از کارگروه راهبری مصوبات فرهنگی عضو کارگروه طراحی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه عفاف و حجاب کشور شدند.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مطرح کرد: جلسات این کارگروه تاکنون تشکیل‌شده و آئین‌نامه آن‌هم به تصویب رسیده است. در این جلسه بنا است تا طرح‌های راهبردی بخش‌های مختلف کشوری در زمینهٔ عفاف و حجاب بررسی شود.

وی ادامه داد: نگاه ما برای تشکیل این جلسات این است که طرح‌های کلان و منسجمی در کشور وجود داشته باشد تا بتوانیم آن را از نهادها و دستگاه‌های مختلف کشوری پیگیری کنیم، اول از همه دستگاه‌های عضو همین کارگروه و بعد هم بازوانی که می‌توان از طریق آن نهادهای دیگر را فعال کرد تا مصوبات مؤثرتر باشد.

سعیدی نژاد در رابطه با اعضای این کارگروه توضیح داد: اعضای این جلسه از نهادها و دستگاه‌هایی چون سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت کشور، ستاد مردمی عفاف و حجاب، حوزه علمیه، وزارت علوم، سازمان صداوسیما و وزارت آموزش‌وپرورش هستند، تمامی نمایندگان تام‌الاختیار این دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب را در این کارگروه حضور دارند.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در پایان و در رابطه با اهداف تشکیل این جلسه توضیح داد: در این جلسه طرح‌های راهبردی بررسی‌شده و بر اساس آن‌یک طرح عملیاتی تدوین می‌شود تا فعالیت‌های عفاف و حجاب کشوری به‌صورت ملی تصویب گردد.

همچنین دکتر سعید حسن زاده مشاور مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌ها در رابطه با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های مختلفی از مردمی تا دولتی برای به سمان رساندن موضوع عفاف و حجاب در کشور تلاش می‌کنند ولی مشاهده می‌کنیم که این فعالیت‌ها نتیجه ثمربخشی ندارند، ما باید به دنبال دلیل عدم ثمر بخشی این قبیل فعالیت‌ها باشیم تا با رفع آن به وضعیت و رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه اقدامات فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب کمک کنیم.

وی افزود: این مشکلات، کمی‌ها و کاستی‌ها در این جلسات خودشان را نشان می‌دهند و ما متوجه التقاط و اشکالات فهم مسئله در بین نهادها و دستگاه‌های دولتی می‌شویم.
حسن‌زاده ضمن بیان این مطلب که باید بادانش بیشتری به مسائل فرهنگی پرداخت اظهار کرد: در این جلسات اهداف دستگاه‌ها در رابطه با موضوع عفاف و حجاب مشخص‌شده و باعث می‌شود تا تمامی دستگاه‌ها فعالیتی متمرکز بر روی هدفی واحد داشته باشند.

وی در پایان موضوع عفاف و حجاب و مشکلات آن در جامعه را معلولی دانست که برای حل آن باید به دنبال علت و ریشه‌های آن باشیم.