قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در سایت محمدآباد شاهد حریق بودیم ولی هم‌اکنون شرایط در سایت محمدآباد تحت کنترل است.

قدرت الله مهدی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش‌سوزی چند روز اخیر در سایت محمدآباد اظهار کرد: سایت محمدآباد روز چهارشنبه هفته گذشته دچار حریق شد و این اتفاق در مقیاس جزئی‌تری روز ۵ شنبه نیز اتفاق افتاد و بار دیگر روز جمعه هم این اتفاق تکرار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: این حریق با همکاری آتش‌نشانی بوئین‌زهرا، عصمت آباد، قزوین و محمدیه تحت کنترل قرار گرفت.

وی با اشاره به علل رویداد این اتفاق بیان کرد: تجمع زباله‌های تر و خشک در این محیط موجب به وجود آمد مقدار قابل‌توجهی گاز متان شده است که این موضوع آتش‌سوزی را رقم می‌زند، وجود شیشه و پلاستیک در زباله‌ها مانند ذره‌بین عمل می‌کند و در مواقعی هم خطای انسانی می‌تواند آتش‌سوزی را ایجاد کند.

این مسئول اذعان کرد: برای جلوگیری از ایجاد حریق در این منطقه سه راهکار خنک‌سازی، تفکیک زباله‌ها و نیز خفه کردن حریق با خاک ارائه شده است و با بررسی‌هایی که با سازمان‌های مربوطه داشته‌ایم روش خفه کردن با خاک در حال حاضر بهترین گزینه پیش روی ما است.

مهدی‌خانی اضافه کرد: از اولین ساعات امروز ماشین‌های راه‌سازی و ترجمان‌هایی که این امکانات را در اختیار دارند در سایت محمدآباد مشغول فعالیت هستند و این جریان بدون وقفه ادامه دارد، همچنین در حال حاضر آتش‌سوزی در سایت نداریم ولی دود به علت‌هایی که ذکر شد در این محیط وجود دارد.

وی توضیح داد: هم‌اکنون که دمای هوا بیشتر شده و میزان آتش‌سوزی‌ها هم افزایش یافته است ولی در حال حاضر شرایط تحت کنترل قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با آتش‌سوزی‌های اخیر خوشبختانه آسیبی به تأسیسات سایت محمدآباد وارد نشد و زمین‌های حدفاصل ۱۴۰ هکتاری این سایت مربوط به شهرداری است، لذا بنایی در آن‌ها وجود نداشته که آتش‌سوزی به آن‌ها آسیب رسانده باشد.