مراسم اختتامیه دوره مقدماتی و پیشرفته نوبت بهاره یادگیری زبان فارسی، عصر روز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور جعفر روناس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دوره مقدماتی و پیشرفته نوبت بهاره یادگیری زبان فارسی، عصر روز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، استادان فارسی و فارسی آموزان در محل خانه فرهنگ شهر لاهور برگزار شد.

جعفر روناس در این نشست صمیمانه از تلاش پیگیر و مستمر فارسی آموزان دوره‌های مختلف که با جدیت، علاقه دوره بهاره را با موفقیت پشت سر گذاشتند تمجید و تشکر کرد.

وی به فارسی آموزان توصیه کرد: یادگیری زبان هر کشور می‌تواند نقش مهمی در آشنایی با فرهنگ و تمدن آن کشور داشته باشد. با توجه به این واقعیت یاد گیری بهتر زبان و ادبیات فارسی نقشی کلیدی در آگاهی و شناخت از فرهنگ غنی، تاریخ باشکوه و تمدن بزرگ ایران اسلامی ایفا می‌کند.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور همچنین از علاقه‌مندان به زبان فارسی خواست به مطالعات در حوزه فرهنگ و ادبیات ایران بپردازند و قرار شد متون ساده زبان فارسی ادیبان و شخصیت‌های تاریخی ایران در اختیار فارسی آموزان قرار گیرد.

سپس اساتید زبان فارسی گزارشی از روند برگزاری کلاس‌های مقدماتی و پیشرفته را ارائه کرده و مزایا و کمبودهای ناشی از برگزاری کلاس های مجازی و حضوری را مورد سنجش و ارزیایی قرار دادند.

در ادامه این نشست هر چند بیشتر فارسی آموزان از نحوه تدریس و برگزاری کلاس‌های فارسی رضایت داشتند اما برخی از فارسی آموزان به چالش‌ها و مشکلات ناشی از برگزاری کلاس‌های مجازی پرداخته و در ادامه، برگزاری کلاس‌های حضوری در دوره بعدی در محل خانه فرهنگ را مورد تاکید قرار دادند.

در پایان مسئول خانه فرهنگ کشورمان پس از شنیدن پیشنهادها و ارزیابی‌ها از سوی استادان و فارسی آموزان گفت: در صورت بهتر شدن شرایط وضعیت کرونایی و با رفع محدودیت‌ها از سوی دولت محلی ایالت پنجاب و دولت مرکزی پاکستان، برگزاری کلاس‌های حضوری را امکان سنجی می‌شود.