تحلیلگر عراقی با اشاره به جنایت جدید آمریکا علیه حشد شعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق، گفت: آمریکا با این اقدام بار دیگر تروریست بودن خود را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «احمد عبدالساده» تحلیلگر عراقی به تجاوز نظامی اخیر ایالات متحده آمریکا به مواضع حشد شعبی در مرزهای مشترک با سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ایالات متحده آمریکا با حمله هوایی به مواضع حشد شعبی و گروه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه، بار دیگر تروریست بودن خود را نشان داد.

این تحلیلگر عراقی افزود: آمریکا تلاش می‌کند با ارتکاب اقدامات تروریستی، از کسانی که پروژه داعش را به شکست کشاندند، انتقام بگیرد. پیش از این نیز گروه‌های مقاومت عراق بیانیه مشترکی را در خصوص این حادثه منتشر کرده بودند.

در بیانیه مشترک گروه‌های مقاومت عراق آمده است: ما بارها اعلام کرده ایم که تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق با قانون اساسی این کشور در تعارض است.

گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه مذکور تأکید کرده اند: از همین روی، دیگر در برابر اقدامات خصمانه و تجاوزات ایالات متحده آمریکا علیه عراقی‌ها سکوت نخواهیم کرد. این پیامی است که آمریکایی‌ها باید آن را درک کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: آمریکایی‌ها همچنان هم به جنایات خود علیه مقاومت عراق ادامه می‌دهند. قطعاً انتقام خون شهدای حشد شعبی از آنها گرفته خواهد شد. دشمن آمریکایی طعم تلخ انتقام را خواهد چشید.