مشهد - خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنایع و معادن گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی شهرک های مسکونی در جوار شهرک های صنعتی احداث می شوند.

به گزارش خبرنگارمهر در مشهد، محمدرضا نوتاش ظهر امروز در جلسه هیئت امنای شهرک صنعتی توس گفت: این اقدام بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و توافق وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت صنایع صورت می گیرد و از این پس در محدوده هایی که وزارت مسکن شهر جدید مسکونی ایجاد می کند از سوی وزارت صنایع شهرکهای صنعتی دایر شود.

وی افزود: در مقابل وزارت مسکن نیز در نزدیکی شهرکهای صنعتی اقدام به ساخت شهرکهای مسکونی خواهد کرد.

رئیس سازمان صنایع کوچک از رشد تقاضای ایجاد شهرکهای صنعتی در کشوریاد کرد و ادامه داد: این افزایش تقاضا و حرکت به سمت توسعه صنعتی در سیستم مدیریت و مالکیت شهرک ها تاثیرگذاشته و به سوی خصوصی سازی سوق می دهد.

نوتاش خاطرنشان کرد: با آغاز بهره برداری دائمی از زیرساخت های انجام شده در زمینه صنعت، مدیریت نیز به بخش خصوصی منتقل می شود و دولت فقط با ارائه پیشنهادات و بررسی طرح ها با این بخش همکاری خواهد کرد.

معاون وزیر صنایع در ادامه با توجه به انتخاب شهرک صنعتی توس به عنوان شهرک نمونه کشوری طرح تاسیس پارک توسعه صادرات در استان خراسان رضوی را نیازمند بررسی های دقیق تر دانست.

وی تاکید کرد: چگونگی عملیاتی کردن تصمیم تاسیس پارک توسعه صادرات باید از جنبه های مختلف مورد بررسی قرارگیرد.

نوتاش خاطرنشان کرد: اگرهدف از ایجاد چنین مرکزی فقط ارائه خدمات نرم افزاری باشد نیاز به فضای زیادی نداشته و در شکل یک ساختمان هم انجام خواهد پذیرفت درغیر این صورت باید توجه بیشتری نسبت به آن صورت گیرد.

معاون وزارت معادن در پایان شهرک صنعتی توس را از نظر تعداد واحدهای صنعتی جز بزرگترین شهرک های صنعتی کشور دانست و اظهارداشت: همجواری این شهرک با پارک فناوری موقعیت آن را ارتقا بخشیده و ارزش افزوده عرصه و اعیان (زمین و بنا) را در آن افزایش داده است.