همدان- شهردار همدان گفت: ۲ سال سخت را نیز در شرایط کرونایی پشت‌سر گذاشتیم و با تلاش شبانه‌روزی سعی کردیم سطح رضایتمندی را بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صوفی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: جا دارد ابتدا درگذشت سیدصدرالدین موسوی و مهدی کاشی از تلاش‌گران عرصه رسانه استان را خدمت جامعه رسانه و خانواده این محروم‌مان تسلیت عرض کنم.

وی افزود: بنده ۳ سال و ۶ ماه به عنوان شهردار همدان از هیچ تلاشی برای رشد و اعتلای شهر همدان کوتاهی نکرده‌ام.

شهردار همدان با بیان اینکه سال‌های سختی را از نظر اقتصادی پشت‌سر گذاشته‌ایم، گفت: دی ماه ۹۶ به عنوان شهردار همدان انتخاب شدم از ابتدای سال ۹۷ چند برابر شدن قیمت دلار و گران شدن قیمت‌ها و مشکلات شدید اقتصادی باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد.

صوفی خاطرنشان کرد: ۲ سال سخت را نیز در شرایط کرونایی پشت‌سر گذاشتیم و با تلاش شبانه‌روزی سعی کردیم سطح رضایتمندی را بالا ببریم.

وی با اشاره به افزایش ۴ برابر بودجه شهرداری همدان بیان کرد: سال ۹۶ بودجه شهرداری همدان ۴۴۰ میلیارد تومان بود اما امروز بودجه شهرداری همدان را به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش داده‌ایم.

شهردار همدان عنوان کرد: سال گذشته بودجه شهرداری همدان یک هزار میلیارد تومان بود که با اصلاحیه ۱۰۵ درصد آن محقق شد که کمتر شهرداری را در این شرایط اقتصادی در کشور پیدا می‌کنید ۴ برابر افزایش بودجه داشته باشد.

صوفی با بیان اینکه شعار ما رشد متوازن شهر همدان بوده است، گفت: در هر ۴ منطقه از بالای شهر تا پایین شهر مباحث عمرانی را پوشش داده‌ایم.

وی افزود: در بحث پیاده‌راه‌سازی چند ده کیلومتر کار انجام شد، معبر گشایی در تمامی مناطق همدان صورت گرفت.

شهردار همدان با اشاره به توجه به اوقات فراغت شهروندان بیان کرد: ۲ پارک بزرگ ۲۴۰ و ۱۰۰ هکتاری ولایت و اکباتان در حال ساخت بوده که باز اول پارک اکباتان را به زودی تحویل مردم خواهیم داد.

صوفی خاطرنشان کرد: پارک‌های کوچک و بزرگ زیاد دیگری همچون پارک پردیسان و آمادای را نیز در دست کار داریم.

وی با بیان اینکه برای نقطه به نقطه شهر همدان فکر شده است، گفت: شهرداری همدان تنها ماهیانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق پرسنل خود را می‌دهد و حداقل در روز ۵ میلیارد هزینه دارد که یک میلیارد آن تنها حقوق است.

شهردار همدان عنوان کرد: ما تنها روزانه ۳۰۰ میلیون تومان درآمد پایدار داریم یعنی باید تلاش کنیم ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را در روز فراهم کنیم و ما مانند شهرهای اصفهان و تهران نیستیم که از منابع ملی بتوانیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به مباحث فرهنگی و ورزشی بیان کرد: ۱۷ فرهنگسرا در سطح شهر همدان فعال داریم و در تمام محلات همدان نیز طرح همیاران محلات تشکیل شده است.

صوفی افزود: مرکز جامع آموزش‌های شهروندی، موزه آمادای در مجموعه عین القضات و در بحث ورزش نیز افتتاح دبیرخانه ورزش شهروندی شهرداری همدان را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از ورود سرمایه‌گذاران همواره استقبال کرده‌ایم، بیان کرد: با سرمایه‌گذار ترک به ارزش ۲ هزار میلیارد برای ساخت شهرک ویلایی در جنب دانشگاه آزاد اسلامی همدان به توافق رسیده‌ایم.

شهردار همدان افزود: تمام این کارها برای مردم همدان هیچ بوده و اعتقاد دارم حق مردم همدان بسیار بیشتر از این است.

گفتنی است؛ در تور بازدید شهردار همدان از پروژه‌های سطح شهر همدان بازدید صورت گرفت.