قم- استاندار قم با اشاره به ضرورت راه اندازی واحد های راکد گفت: واحدهای احیا شده جهت توسعه نیازمند حمایت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست صبح سه شنبه در بازدیدهای سه‌شنبه‌های اقتصادی با اشاره به لزوم راه اندازی واحدهای راکد گفت: باید واحدهایی را افتتاح کنیم که علاوه بر اینکه ظرفیت اشتغال استان را افزایش می‌دهند باعث توسعه تولید هم شوند.

استاندار قم تصریح کرد: واحدهای تولیدی در رابطه با سیاست‌های حمایتی در بحث بیمه و بانکی مشکلاتی داشتند که در همین جلسه تصمیم گرفته شد با مساعدت نهادهای ذی‌ربط مشکلات آنان حل گردد.

وی افزود: واحدهای صنعتی در بخش نقدینگی و اهدای تسهیلات نیازمند حمایت هستند که ستاد تسهیلات این حمایت‌ها را انجام خواهد داد.

بهرام سرمست در ادامه گفت: به واحدهای موفق در زمینه توسعه که طرح توسعه ارائه دهند، به اقتضای طرح توسعه، زمین در اختیارشان قرار می‌گیرد.

استاندار قم درباره رفع موانع تولید افزود: بعضی واحدها هستند که به لحاظ ثبت سفارش و تعهدهای ارزی مشکلاتی دارند که مشکل این واحدها از وزارت خانه و ارتباطی که بین تولیدکننده و مراجع صدور این مجوزها برقرار می‌کنیم رفع می‌شود.

وی با اشاره به تشویق تولیدکنندگان گفت: استانداری به صورت میدانی و عملیاتی در کنار تولیدکنندگان است.

بهرام سرمست با اشاره به قانون جلب سرمایه گذاران خارجی ادامه داد: قانون جلب سرمایه گذاران خارجی مشخص است و در استان هم ما برنامه‌هایی وجود دارد و بعضی از فرصت‌های سرمایه گذاری مشخص شده است و به صورت مجوزهای بی نام در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است و به اقتضای ملاحظاتی که صورت می‌گیرد، مرکز جذب خدمات سرمایه گذاری، تسهیلات را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد.