هیئتی از گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه به ریاست عباس گلرو، وارد دمشق شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، هیئتی از گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه به ریاست عباس گلرو، احمدحسین فلاحی، جعفر راستی، سیداحمد آوایی و فاطمه محمدبیگی از اعضای گروه دوستی پارلمانی مذکور وارد دمشق پایتخت سوریه شدند و مورد استقبال «هیفا محمد جمعه»، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه_ایران و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق قرار گرفتند.

گلرو، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه هدف از این سفر را تقویت روابط پارلمانی و توسعه روابط مردمی بین دو کشور دانست.

وی با اشاره به روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی _ دفاعی فی‌مابین، گفت: ظرفیت های زیادی برای ارتقای روابط و تعاملات در زمینه های تجاری و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد که ضرورت دارد از آنها به طور شایسته‌ای بهره برداری شود.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه اظهار داشت: تقویت و تحکیم روابط در زمینه های گوناگون بین دو کشور از جمله اهداف مورد نظر در این سفر است و مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای تقویت همکاری‌ها در زمینه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی با پارلمان سوریه را دارد.

وی با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی و پیشینه مثبت مناسبات ایران و سوریه، تصریح کرد: ایران و سوریه دوستان و حامیان یکدیگر در زمان خطر بوده و ذهنیت مردم دو کشور نسبت به یکدیگر مثبت و تعاملی است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران _سوریه آمادگی دارد در راستای تسهیل مناسبات فیمابین گفتگوها و همکاری های خود را با نمایندگان مجلس مردمی سوریه تقویت نماید.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به تعامل در عرصه های علمی و آموزشی با سوریه است و از توسعه فرهنگی و علمی فی‌مابین استقبال می‌کند.

هیفا محمد جمعه، رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران با ابراز خرسندی از سفر هیئت پارلمانی کشورمان به سوریه گفت: ارتقای سطح روابط پارلمانی و هموار نمودن بسترهای تجاری و اقتصادی میان دو کشور ضرورت دارد و تبادلات پارلمانی فیمابین باید گسترش پیدا کند.

در مراسم استقبال از هیئت ایرانی در فرودگاه دمشق، سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز حضور داشت.