کرمانشاه- امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی گفت: دستگاه قضائی با نظارت بر بازار مسکن جلوی افسار گسیختگی اجاره بها را بگیرد.

حجت‌الاسلام الله‌رضا اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی در نظارت بر بازار مسکن وظایفی دارند، اما گویا در زمینه‌های این چنینی هیچ کارایی نداشته و کشور را بی حساب و کتاب اداره می‌کنند.

وی افزود: مسائل اقتصادی همچون قیمت گذاری‌ها، نظارت بر قیمت‌ها و توزیع باید مبنا، ملاک و متولیان خاصی داشته و بر آن‌ها نظارت شود.

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی با بیان اینکه مقدار قانونی افزایش اجاره بها در شهرهای کوچک ۲۰ درصد و تهران ۲۵ درصد است، گفت: برخی صاحب خانه‌ها قیمت اجاره بها را ۲ یا سه برابر افزایش داده و برخورد قانونی با آن‌ها نشده است.

وی با درخواست از دستگاه قضائی برای نظارت بر بازار مسکن تصریح کرد: مطابق قانون باید با متخلفان و کسانی که به حق خود قانع نبوده و به مستاجرین ظلم می‌کنند، برخورد کرده تا جلوی افسارگسیختگی قیمت اجاره بها گرفته شود.

اکبری با تاکید بر لزوم کمک کردن صاحب خانه‌ها به مستاجرین افزود: انتظار اصلی از مردم فهیم و متدین به ویژه صاحب خانه‌ها است، که با خدا معامله کرده و خیر و برکت در زندگی آن‌ها نمود پیدا کند.

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی گفت: پناه دادن به مظلوم از صدر اسلام رواج داشته که این روحیه باید در بین امت اسلامی ادامه داشته باشد و صاحبان املاک از آن الگو برداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بد اقتصادی، خشکسالی و شیوع کرونا باید هموطنان بیشتر رعایت حال مستاجرین را کنند.

اکبری با استناد به روایات دینی گفت: در روایات آمده به کسانی که روی زمین نیازمندند، رحم کنید تا کسی که در آسمان است به شما رحم کند.

وی با بیان اینکه رحم به دیگران رحم به خود شخص است، افزود: هر جا افراد بدون در نظر گرفتن وضعیت دیگری و بدون گذشت، اصرار به گرفتن حق کنند باید منتظر بی رحمی نسبت به خودشان در زندگی باشند.

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی با بیان اینکه بی رحمی لطافت زندگی را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: توصیه بنده به مؤمنین و همشهریان رعایت حال یکدیگر و بخشش در راه رضای خدا است.

اکبری با اشاره به اینکه خداوند بخشش در راه خود را جبران می‌کند، گفت: طبق فرمایش حضرت علی (ع) اگر شما به کسی نیکی کردید و او جواب کار خیر شما را نداد، نباید از نیکی کردن پشیمان شوید، چرا که خدا از جایی که تصور نمی‌کنید برای شما جبران می‌کند.