قزوین - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین با بیان اینکه پیشرفت و تعالی جامعه در سایه شفافیت حداکثری محقق می‌شود، گفت: رسیدن به شفافیت نیازمند رسانه‌های بیدار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی اصغری صبح چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری مهر استان قزوین با بیان اینکه جایگاه خبر و رسانه در دنیای امروز جایگاهی ویژه و مهم است اظهار کرد: امروز جامعه نیازمند توصیف خوب از واقعیت‌های موجود در سیستم‌های کشور است.

وی افزود: توصیف خوب از واقعیت‌های موجود در جامعه نیازمند رسانه‌هایی است که بتوانند تحلیلی خوب از واقعیت‌ها را به مردم ارائه کنند و این امر نیازمند وجود رسانه‌هایی قوی در جامعه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین با بیان اینکه پیشرفت و تعالی جامعه در سایه شفافیت حداکثری محقق می‌شود، اضافه کرد: رسیدن به شفافیت نیازمند رسانه‌های بیدار است.

وی ادامه داد: هیچ چیزی نباید در درون سیستم پنهان و مخفی باشد و رسانه‌ها و اصحاب رسانه باید اجازه دسترسی به همه زوایای یک سیستم را داشته باشند.

اصغری تصریح کرد: آدم‌های حرفه‌ای می‌توانند در این عرصه ایفای نقش کرده و برای خود بدنه و سرمایه‌های اجتماعی خلق کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقد زمینه رشد را فراهم می‌کند و مراقبه باعث دور شدن سیستم از فساد می‌شود عنوان کرد: مردم از طریق ابزار مهمی به نام رسانه می‌توانند در مراقبت از سیستم‌ها ایفای نقش داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش در پایان با بیان اینکه دیکی از نقش‌های ما یادگیری و یاد دهندگی است، یادآور شد: امیدواریم با کمک رسانه‌های خوب و توانمندی همچون مهر در استان قزوین بتوانیم به وظایف خود در حوزه تعلیم و تربیت با کمک مردم عمل کنیم.