دامغان- گروهی از دامداران دامغانی با حضور در مقابل فرمانداری این شهرستان، خواستار توجه بیشتر به تامین علوفه و همچنین قطعی برق و ضررهای مالی برای این صنف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، قطعی برق و همچنین مشکلات تأمین علوفه سبب شد تا گروهی از دامداران شهرستان دامغان در مقابل فرمانداری این شهرستان گردهم بیایند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شوند.

این دامداران از کمبود علوفه، گرانی و همچنین عدم توزیع درست علوفه‌های مورد نیاز دام‌هایشان از سوی کارخانه‌های خوراک دام گلایه کردند.

یکی از این دامداران با بیان اینکه قطعی برق سبب می‌شود تا گاوها به موقع و به درستی دوشیده نشده، در نتیجه به موقع تحویل مرکز شیر نشوند، گفت: این امر سبب هدر رفتن تمام شیرها می‌شود به نوعی که باید آنها را دور ریخت و این در حالی است که ما همین الان هم نمی‌توانیم هزینه علوفه مورد نیاز دام‌ها را بدهیم چه برسد به زمانی که مدام و هر روز متضرر نیز شویم.

این دامدار با بیان اینکه یک دام برای ۳۰ کیلوگرم شیر باید روزی ۱۰۰ هزار تومان خوراک بخورد تا در نهایت شیر آن را بتوانیم ۱۵۰ هزار تومان بفروشیم، تاکید کرد: در بهترین حالت یک گاو روزی ۵۰ هزار تومان سود شیر می‌دهد که آن هم صرف کارگر، برق، دارو، درمان، حمل و نقل و… می‌شود و در نتیجه ما همگی در مشکلات غرق شده‌ایم.

گفتنی است مشکل کمبود علوفه و تأمین نهاده‌های دامی چه در بخش دامداران و چه طیور در تمام هشت شهرستان استان سمنان با کیفیت‌های مختلف وجود دارد اما قطعی برق معضل بزرگی برای دامداران در این استان است.