بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: مجوز بی‌نام برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی صادر شده تا کار سرمایه گذاران سرعت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی جعفری گیو صبح پنج شنبه در ستاد توسعه خاوران اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی به تبع کشور شروع کسب و کار با مشکل رو به رو بوده است که در این راستا ستاد توسعه خاوران راه‌اندازی شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در راستای این موضوع و تسهیل‌کار سرمایه‌گذار در ستاد توسعه خاوران اقدامات ارزشمندی انجام و طرح‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری شناسایی شد که در نهایت به ۱۰۱ طرح رسید.

جعفری گیو ادامه‌داد: برای بسیاری از این طرح‌ها از اراضی ملی ۱۲۲ قطعه زمین اختصاص دادیم و بقیه نیز در شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی هستند.

وی گفت: خوشبختانه برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری مجوز بی‌نام صادر شده است و کار آن به اتمام رسیده است که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه صنعت، هفت طرح در حوزه کشاورزی، ۸ طرح در حوزه منطقه ویژه اقتصادی و پنج طرح نیز در حوزه شرکت‌های سهامی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی یادآورشد: ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری نیز آماده مبادله تفاهم نامه است که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه صمت، یک طرح در حوزه حمل و نقل، سه طرح در حوزه حمل و نقل، سه طرح در حوزه گردشگری و سه طرح نیز در حوزه منطقه ویژه اقتصادی است.

جعفری گیو گفت: ۳۷ طرح به فرمانداری‌ها برای جانمایی‌ها و … ارسال شده که باید تعیین تکلیف شود.