کرج - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: همواره عنوان کردم، قدرت کشور در این است که چقدر شرکت حوزه تکنولوژی دارد، همانطور که قدرت کشورهای پیشرفته نیز به شرکت‌های آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از پارک علم و فناوری البرز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اتفاقات خوبی برای اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان البرز افتاده است و باید بیش از پیش در این مسیر تلاش کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر بیان کرد: یک حرکت جمعی عجیب و غریبی در این باره شروع شده است، اکنون بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان داریم و با شرکت‌های خلاق به مرز ۸ هزار شرکت می‌رسیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه این اساس فروش این شرکت‌ها توسعه یافته است، تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مراحل بلوغشان را طی کردند و به شرکت‌های کاملاً قابل اطمینان تبدیل شدند و می‌توانند محصولات خوبی را به بازار عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: همواره عنوان کردم، قدرت کشور در این است که چقدر شرکت حوزه تکنولوژی دارد، همانطور که قدرت کشورهای پیشرفته نیز به شرکت‌های آنها است.

ستاری با بیان اینکه اگر شرکت‌های حوزه تکنولوژی را از برخی کشورها بگیرند، عملاً چیزی از آن کشورها باقی نمی‌ماند، متذکر شد: هدف ما توسعه این شرکت‌ها در قالب شرکت‌های حوزه تکنولوژی است و خرسندم این حرکت در جوانان آغاز شده و امیدوارم اتفاقات خوبی در کشور رخ دهد.