ارومیه - نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با گلایه از کمبود امکانات بیمارستانی شمال آذربایجان غربی گفت: وضعیت امکانات بیمارستانی شمال استان نیازمند توجه جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیپور ظهر جمعه در سی و ششمین آئین پویش ره سلامت در ارومیه با بیان اینکه متأسفانه در ۴ شهرستان شمال استان تنها یک مرکز سی تی اسکن وجود دارد، افزود: فضای بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی منطقه شمال آذربایجان غربی نیازمند توسعه است تا در وضعیت فعلی از برخی هزینه‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به مراجعه عده زیادی از مردم شهرهای شمالی برای درمان به مرکز استان اظهار کرد: هرچند با گذشت ۴ ماه مسیر ترانزیتی مرز بازگشایی شد اما برای کمک به اقتصاد منطقه نیاز است با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی مرز مسافری بازرگان نیز بازگشایی شود چرا که کشور ترکیه با بازگشایی مرزهای مسافری موافقت کرده و از طرف ایران با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس با تاکید به مرزی بودن استان و مراودات تجاری با کشورهای همسایه تصریح کرد: معیشت مردم منطقه به مرزها وابسته است و با توجه به شیوع کرونا و بسته شدن مرزها، معیشت و اقتصاد منطقه با مشکل مواجه شده است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به آسیب پذیر بودن منطقه خاطر نشان کرد: متأسفانه علاوه بر شهرستان‌های استان، ارومیه نیز دارای کمبودهای تجهیزات بیمارستانی از جمله سی تی اسکن است.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر با تاکید بر ضرورت ایجاد دهکده سلامت در استان افزود: با توجه به اینکه استان دارای مرز مشترک با چند کشور است این یک فرصتی است که با افتتاح دهکده سلامت در منطقه جهت لو ارومیه به منطقه رونق بخشیم.

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه حوزه درمان یک امر حاکمیتی است جذب نیروی پرستار و خدمات نباید به بخش شرکتی واگذار شود، ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل داشتن پوشش گیاهان دارویی غنی دارای یک پتانسیل برای تعامل بین طب سنتی و مدرن است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی گفت: حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی در بخش تجهیزات و کادر با مشکل مواجه است که باید این مشکل برطرف شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب کشور نیز در این جلسه گفت: ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در زمان شیوع ویروس کرونا در شمال غرب کشور ایجاد شد.

امیر علی حاجیلو با بیان اینکه ۱۷۰۰ تخت بیمارستاتی و نقاهتگاهی در مدت زمان شیوع ویروس کرونا در شمال غرب کشور ایجاد شد، ادامه داد: در این مدت ۱۴ ماهه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شمالغرب بدون هیچ گونه درگیری و تنشی جابجا شدند.

وی با تاکید به اینکه امنیت پنهان سلامت در گرو امنیت موجود کشور است، تصریح کرد: در شرایط ویژه کرونا در بحث کنترل تردد بدون کمترین تنش و برخوردی، ارتش شرایط را مدیریت کرد.

امیر حاجیلو یاد آورشد: ارتش مسئول پایش تمام شهرستان‌های شمال غرب کشور در زمان شیوع ویروس کرونا بوده و در این مدت هیچ مشکل در بحث پایش در منطقه شمالغرب کشور به وجود نیامده است.