بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا خبر داد و گفت: مردم استان بوشهر منتظر گرمای ۵۰ درجه باشند.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از افزایش دمای هوا در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: از امروز هوا گرم‌تر می‌شود و روند افزایش دما تا اواسط هفته ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس یا بیشتر از آن برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به افزایش گرما، افزایش مصرف آب و برق دور از انتظار نیست که باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت گیرد.

بیشترین دما در اهرم و برازجان

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بیشترین دما در شهرهای اهرم، برازجان و خورموج با ۴۷ درجه سلسیوس ثبت شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در برخی ساعت‌ها از روز دوشنبه سرعت وزش باد شمال غربی در برخی مناطق ساحلی و غیر ساحلی شمالی و مرکزی استان بوشهر شامل شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، دشتستان و دشتی افزایش یابد و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت برسد.

شکوهی‌پور اضافه کرد: در پی افزایش سرعت باد در استان ضمن خیزش موقت گرد و خاک محلی، ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان گفت: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

دریانوردان مراقب باشند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد در این مدت بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ و در ساعاتی از بعدازظهر تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

شکوهی‌پور از دریانوردان خواست مراقب باشند و آمادگی لازم را برای رو به رو شدن با خطرات احتمالی اتخاذ کنند.

وی همچنین از مردم خواست در ساعات گرم روز از رفت و آمد خودداری کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت یک و ۱۶ دقیقه بامداد، مد اول ساعت هشت و ۵۰ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۶ و ۴۴ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۲ و ۴۲ دقیقه است.