کرمان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بااشاره به اینکه ۷۳درصد افراد بالای ۷۰سال حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده اند،گفت:امیدواریم با رسیدن واکسن‌های جدید واکسیناسیون در هفته جاری سرعت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار کرد: با وجود افزایش تست‌های مثبت کرونا و افزایش بیماران سرپایی، آمار فوتی‌ها در استان یک روند ثابتی دارد که روزانه به طور میانگین ۹ نفر از شهروندانمان را از دست می‌دهیم.

رشیدی نژاد با تاکید بر اجرای سختگیرانه تر پروتکل‌های بهداشتی افزود: استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و رعایت فاصله بیشتر از دو متر همچنان اهمیت زیادی دارد و با رعایت کردن می‌توانیم زنجیره ویروس را قطع کنیم.

وی با اشاره افزایش ۱۰ درصدی اشغال تخت‌های بیمارستان‌ها توسط افراد کرونایی تحت درمان افزود: طرح شهید سلیمانی همچنان در حال اجراست و توقع داریم مردم نیز برای بهتر شدن شرایط در این طرح همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه بیماری در راهرو بیمارستان‌ها بستری شده باشد، نداشته ایم. برای جلوگیری از این اتفاقات از قبل به تمام بیمارستان‌های خصوصی ابلاغ شده که از ظرفیت تخت‌های آنها هم بتوانیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های جیرفت، بم، سیرجان و کرمان به ترتیب شلوغ ترین جاها نسبت به جمعیت است.

رشیدی نژاد همچنین در رابطه با واکسیناسیون گفت: تا کنون ۷۳ درصد از افراد بالای ۷۰ سال در استان حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند و امیدواریم با رسیدن واکسن‌های جدید عملیات واکسیناسیون در هفته جاری سرعت بگیرد.