همدان _نویسنده همدانی گفت:نخستین کتاب با موضوع دلایل و چرایی مقاومت در برابر زورگویی و استکبار آمریکا با عنوان «چرا مقاومت»منتشر شد.

ناصر قوامی مشفق نویسنده کتاب «چرا مقاومت» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهمترین و بنیادی‌ترین اصول انقلاب اسلامی ملت ایران و جمهوری اسلامی استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم در جهان است.

وی ادامه داد: تبیین چرایی و چگونگی و دلایل ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار و پاسخ به برخی سوالات که در سالهای گذشته در جامعه انتشار پیدا کرده است از مهمترین محورهای این کتاب در حوزه مسائل سیاسی است.

نویسنده همدانی با بیان اینکه در اینکه کتاب تلاش شده است تا مستدل و منطقی ابعاد مقاومت و گفتمان آن بررسی و بر کارآمدی آن برای جامعه تاکید شود، ادامه داد: در این کتاب، خواننده ابتدا با مراحل استعمار، ریشه‌های فرهنگی و تاریخی آن، مفهوم‌شناسی استکبار و منطق بدبینی امامین انقلاب اسلامی به استکبار جهانی با محوریت آمریکا آشنا می‌شود.

این فعال رسانه‌ای استان همدان ادامه داد: در ادامه کتاب به راهکار مقابله با استکبار و الزامات قوی شدن پرداخته شده است و نظر به اینکه مخاطبان این اثر از اقشار مختلف جامعه خواهند بود، لازم دیدیم که صورت عقلی و نقلی استکبارستیزی هم مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید» و همچنین جمله رهبر معظّم انقلاب که فرمودند: «تنها راه در پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن، باید تلاش کنیم قوی بشویم» که رهبری راه حل رهایی از دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران را در قوی شدن تعریف کردند.

این فعال رسانه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه محتوای این کتاب به بررسی ریشه‌ها و دلایل استکبارستیزی و الزامات قوی شدن در برابر دشمن تا بن دندان مسلح پرداخته است، ادامه داد: بخش اعظمی از این نوشتار، پاسخ شبهات روز جامعه و مخصوصاً ابهامات ذهن قشر جوان و دانشجویان عزیز میهمن اسلامی نسبت به مسئله استکبار، چرایی مقاومت، سازش و تمامی حواشی پیرامون آن را در برگرفته است. لذا این مجموعه با عنوان چرایی مقاومت نامگذاری گردیده است.