قزوین-مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کار کمیته امداد امام(ره) خدمت بی منت به محرومان است و این امر مهم براساس دستورات الهی و فطرت انسانی است به همین جهت کار این نهاد،امید به زندگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین مهرعلی حق گویان در مراسم گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و هفته عفاف و حجاب بیان کرد: اول ذی الحجه روز مغتنمی است، روزی که سرور زنان عالم و امیرمومنان علی (ع) به عقد هم درآمدند.

وی ادامه داد: این روز پر برکت با درس‌های بسیاری همراه بود، از سادگی در برگزاری مراسم تا اهدای لباس عروسی توسط زهرای مرضیه (س) به نیازمند؛ همه ما باید در این رفتارها دقت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: زندگی این دو اسوه و الگوی جهان اسلام باید برای ما درس آموز و نمونه همیشگی باشد تا بدانیم که زندگی حقیقی در دنیا چگونه است.

وی افزود: سبک زندگی امیرالمومنین علی (ع) و فاطمه زهرا (س) الگوی برای همه است؛ الگویی که از ابتدای زندگی تا پایان درس آزادگی، عمل به سیره نبوی (ص) و دستورات الهی بود.

حق گویان تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) در نماز خود و عبادت شبانه اش نیازمندان را فراموش نکرد و حضرت زهرا درشیرین ترین لحظه زندگی، لباس زیبای عروسی اش را به نیازمند اهدا کرد.

وی عنوان کرد: این خانواده وقتی امام حسن و امام حسین (ع) بیمار بودند در حال روزه افطاری خود را برای نیازمندان اهدا کردند و باز درسی دیگر به ما دادند که باید چگونه سبک زندگی خود را بسازیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: باید زندگی ما به سمتی برود که بیش از وضعیت فعلی رنگ علوی، نبوی و فاطمی بگیرد در این زندگی برای عبادت خداوند سبحان و خدمت به خلق زندگی می‌کنیم و این چنین از زندگی لذت می بریم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۶۲ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که خدمت به این عده مسئولیت سنگینی است که باید برای ادای آن از خداوند سبحان مدد بخواهیم.

حق گویان اظهارکرد: کمیته امداد بنابه فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی، مدد به حیات، مدد به کار و مدد زندگی شرافتمندانه است، حال کار در چنین نهادی نعمتی است که اگر استفاده نشود خسران و اگر از این فرصت استفاده کنیم دنیا و آخرتمان را ساخته‌ایم.

وی تأکید کرد: کار کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمت بی منت به محرومان است و این امر مهم بر اساس دستورات الهی و فطرت انسانی است به همین جهت کار این نهاد، امید به زندگی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: امروز خدمت به نیازمندان با حساسیت‌های بیشتری همراه است چراکه ۱۷ هزار خانوار از جامعه هدف این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و این بدان معناست که بیش از ۵۰ درصد از افراد تحت حمایت را زنان تشکیل می‌دهند و خدمت به این قشر باید با توجه به موقعیت آنها ارائه شود.

وی افزود: زن سرپرست خانوار باید به گونه‌ای خدمت دریافت کند و اشتغال او به گونه‌ای فراهم شود که به جایگاه مادری اش آسیبی وارد نشود.

حق گویان یادآور شد: امروز یکی از افتخارات کمیته امداد استان قزوین این است که با استفاده از توان بانوان مددکار، پرونده زنان سرپرست خانوار را به دست آنها سپرده است تا در فضایی مناسب خدمت رسانی به این ولی نعمتان استمرار یابد.