گرگان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از افزایش مشارکت ستاد اجرایی در طرح جهش تولید در سال ۱۴۰۰ در کشت دیم زارهای استان خبرداد.

محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برای رسیدن به خودکفایی محصولات کشاورزی، طرح جهش تولید با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی از سال گذشته در استان اجرا شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال دوم تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی هم با کشت ۷۰ هزار هکتار اراضی دیمزار استان در طرح جهش تولید به کشاورزان آمده و کمک بلاعوض و یا تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند.

وی توضیح داد: در سال جاری مقرر است این ستاد حمایت لازم را از کشت ۷۰ هزار هکتار طرح دیمزارهای سطح استان را در محصولاتی همچون کلزا، گندم، جو و علوفه داشته که شامل تامین نهاده های کشاورزی، کود، سم، بذر، ادوات کشاورزی به تعداد ۱۱۹ دستگاه و همچنین جذب و بکارگیری کارشناسان بومی جهت آموزش و ترویج، سرکشی میدانی از اراضی است.

سلمان زاده بیان کرد: این طرح نسبت به سال گذشته بیش از ۳.۵ برابر افزایش اعتبارات و سطح زیرکشت دارد که پیش بینی می شود بیش از ۸۰ درصد تحقق بیابد.

وی اضافه کرد: حمایت در این بخش، علاوه بر حمایت از کشاورزان به افزایش تولید، رشد اقتصادی، اشتغال زایی و غیره در استان کمک می کند.

گفتنی است جلسه هماهنگی مشترک با معاونین، مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی گلستان و ستاد اجرایی هم تشکیل شده است.