زنجان-مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: طی سه ماه امسال ۲۴۰ فقره پرونده کالای قاچاق در استان زنجان تشکیل شده و ارزش ریالی این تعداد پرونده بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال بوده است.

رضا مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر به تعداد پرونده‌های وارده در سه ماه سال جاری به تعزیرات حکومتی زنجان اشاره کرد و گفت: طی این بازه زمانی ۲۴۰ فقره پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده قاچاق کالا در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد، اظهار کرد: جریمه این تعداد پرونده قاچاق بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال بوده و بیشترین کالای قاچاق کشف شده مربوط به پوشاک و سیگار بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: طی سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۹۰ فقره پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده و ارزش ریالی این تعداد پرونده بیش از ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

مظفری با بیان اینکه مقابله با قاچاق کالا باید به جد مورد توجه قرار گیرد چرا که قاچاق کالا به اشتغال ضربه می‌زند، ابراز کرد: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار از وظایف تعزیرات حکومتی است، تاکید کرد: تعزیرات حکومتی زنجان صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را هم در دستور کاری خود دارد.