شمار تلفات آتش سوزی در یک بیمارستان کرونایی در استان ذی قار عراق به ۸۸ نفر افزایش یافت و در همین حال شماری از مسئولان عراقی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، اداره بهداشت استان ذی قار اعلام کرد که تعداد کشته‌های آتش سوزی شب گذشته بیمارستان امام حسین (ع) در شهر ناصریه به ۸۸ نفر افزایش یافت. در این حادثه حدود ۱۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

مدیر بهداشت ذی قار، رئیس بیمارستان و رئیس آتش نشانی این استان بازداشت شدند. استاندار ذی قار امروز را عزای عمومی اعلام کرده است.

الجزیره نیز به نقل از برهم صالح رئیس جمهور عراق گزارش داد که حادثه بیمارستان امام حسین و پیش از آن بیمارستان ابن الخطیب نتیجه فساد و سوء مدیریتی است که در کشور ریشه دوانده است.

وی بر ضرورت تحقیق و بررسی فوری این حادثه و محاکمه عاملان آن تاکید و اعلام کرد: بازنگری در عملکرد نهادها و ادارات در عراق یک ضرورت است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز شب گذشته جلسه اضطراری برگزار کرد که شامل تعدادی از وزرا، مقامات و رهبران امنیتی بود.

در این نشست که به منظور آگاهی از دلایل حادثه آتش سوزی بیمارستان امام حسین (ع) در استان ذی قار و پیامدهای آن برگزار شد تصمیماتی مختلفی صادر شد که عبارتند از:

۱- شروع تحقیقات سطح بالای دولت برای یافتن علل حادثه.

۲- یک تیم دولتی از گروهی از وزرا و رهبران امنیتی بلافاصله به استان ذی قار می‌روند تا مراحل داخلی را پیگیری کنند.

۳- بازداشت مدیر بهداشت ذی قار رئیس بیمارستان و رئیس بخش دفاع مدنی در استان و آغاز تحقیقات از آن‌ها.

۴- همکاری وزارتخانه‌های مختلف برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و امدادی به استان ذی قار.

۵- شهید محسوب کردن قربانیان حادثه، پاسخ دهی فوری به خواسته‌های آنها و اعزام مجروحان بدحال به خارج از عراق.

۶- اعلام عزای عمومی برای شهدای حادثه.