عضو شورای شهر پایتخت از شهردار درخواست کرد، موضوعاتی مثل تغییر ضوابط تامین پارکینگ و انتقال حق توسعه را که تغییر پارادایم در اداره شهر است را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری عضو شورای شهر با اشاره به اینکه کمیسیون شهرسازی از ابتدای این دوره با توجه به مطالعاتی که در خصوص ضوابط تأمین پارکینگ انجام داده بود، سلسله نشست‌هایی را برگزار کرد و بیش از یکسال پیش قراردادی با یک تیم دانشگاهی در این زمینه امضا کرده است، گفت: در نهایت گزارش بازنگری در ضوابط پارکینگ در کمیسیون ماده ۵ ارائه شد.

وی ادامه داد: مطالعاتی خوبی صورت گرفت و مثال‌هایی از شهرهای دنیا آورده شده بود و قرار شد که به فوریت اصلاحات انجام شود و به عنوان مصوبه ماده ۵ ابلاغ شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر تهران که براساس طرح جامع ابلاغ شده نسخه تأمین پارکینگ و مرکزی را تضمین کرده است ابراز داشت: این در حالی است که در شهرهای پرجمعیتی مثل تهران در جهان در مراکز شهر اجازه تأمین پارکینگ نمی‌دهند تا محدودیت سفر صورت گیرد اما طرح تفصیلی در همه مناطق از جمله بازار و منطقه ۱۲ ملزم می‌کند که بدون تأمین پارکینگ مجوز ندهد.

وی افزود: کارشناسان حوزه شهری پذیرفته‌اند که این الگو به همه کلانشهرها تسری پیدا کند.

سالاری از شهردار تقاضا کرد موضوعاتی مثل تغییر ضوابط تأمین پارکینگ و انتقال حق توسعه را که تغییر پارادایم در اداره شهر است را در اولویت قرار دهند.