شیراز - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز موزه آب را  درگاهی برای ارتباط گذشته و امروز آبفای شیراز دانست.

بهمن بهروزی پس از بازدید دسته جمعی خود به اتفاق معاونین و مدیران واحدهای مختلف شرکت آبفای شیراز از موزه آب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موزه آب بهترین مکان نمایشگاهی برای تماشای آثار هنری است.

مدیر عامل آبفای شیراز بر چیدمان جدید موزه آب بر نقش موزه به‌عنوان یک واحد فرهنگی- آموزشی باهدف نشان دادن ارزش و اهمیت سیر تاریخی آب‌رسانی در شهر شیراز تاکید کرد.

بهروزی برپایی موزه آب در شرکت آب و فاضلاب شیراز را نقطه عطفی در کارنامه این شرکت خواند و گفت: در موزه کم نظیر آب ویترین‌ها با ساخت‌وساز محافظتی و ساختار نگه‌دارنده‌شان فرهنگ گذشته را به امروز منتقل می‌کنند.

وی متذکر شد: شکل، رنگ و نمای کلی چیدمان مجموعه ویترین‌ها در بدو ورود به موزه عناصر بصری و پیش‌زمینه‌ای هستند که ذهن بیننده را آماده دریافت اطلاعات بعدی می‌کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز مکان این موزه را در ورودی این شرکت اعلام کرد و گفت: محل ذکر شده این امکان را فراهم می‌آورد تا مراجعین براحتی از این موزه دیدن کنند.

بهروزی نمای کلی ویترین‌های این موزه را چشم نواز توصیف کرد و ابراز داشت: این ویترین‌ها یکی از ارکان محیط‌های بسته به‌حساب می‌آیند که خود در تکمیل نگرش صورت گرایانه به محیط نقش مهمی دارند.

این مسئول یکی از مشخصه‌های این موزه را فضاسازی و دگرگونی ذهنی مخاطب دانست و تصریح کرد: طراحان موزه و اشیای مربوطه آن به‌خوبی واقفند که یکی از شاخصه‌های ارتباطی یا به بیان بهتر، جذب و پذیرش مخاطب، همان ایجاد موقعیت فضایی است.

او با اشاره به این مطلب که تغییر فضا و طراحی اشیای داخلی آن مهندسی ذهن را به سمت‌وسوی خاص هدایت می‌کند، تصریح کرد: یک ویترین معماگونه و پرسش‌برانگیز با موقعیت مکانی می‌تواند تجربه خاصی به مخاطب بدهد که هرگز دیدن آن شیء را در جای دیگری تجربه نکند.

بهروزی در خاتمه یادآور شد: موزه آب در سال ۱۳۹۹ در شیراز تأسیس شده است، این موزه با یکصد اثر مرتبط با آب و فاضلاب ضمن معرفی تاریخچه و سنوات گذشته آبفا شیراز، گوشه ایی از تلاش همکاران و کارکنان زحمتکش این شرکت را از حدود ۷۰ سال پیش تاکنون در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

به گزارش مهر، موزه آب مجموعه‌ای از آثاراست که در جهت جمع‌آوری، نگهداشت، نمایش و حفظ و احیای میراث گذشتگان در بخش‌های مرتبط با آب ازجمله استحصال، انتقال، توزیع و بهره‌برداری و فنون به کار رفته است. در موزه آب شیراز، مجموعه عکس و اطلاعات تصویری خوبی نیز برای ارائه اطلاعات قرار داده‌شده است.