رئیس دبیرخانه ستاد مسکن سازمان بهزیستی کشور اقدامات در دست انجام سازمان هزیستی کشور برای تامین مسکن گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور علی ربوبی رئیس دبیرخانه ستاد مسکن سازمان بهزیستی کشور در آئین واگذاری همزمان ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان اقدامات این سازمان برای تامین مسکن جامعه هدف بهزیستی را تشریح کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های سازمان در سال های اخیر توانمند سازی جمعیت هدف بوده است و برای رسید به این مهم برنامه های مختلفی انجام شده که یکی از آنها کمک به تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش بوده است.

وی ادامه داد: برنامه کمک به تامین مسکن در قالب ۷ طرح ساری و جاری است. این هفت طرح شامل برنامه تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل دو معلول، برنامه کمک به تامین مسکن خانوارهای روستایی تحت پوشش با مشارکت بنیاد مسکن، طرح واحدهای مسکونی برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و زنان جزو سه دهک درآمدی پایین، طرح کمک به تامین مسکن خانوارهای ایتام تحت پوشش، طرح کمک به تامین مسکن خانوارهای ساکن در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، طرح مشارکت در احداث مسکن و پرداخت کمک هزینه های اجاره و تعمیر مسکن است.

مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در قالب این هفت طرح از ابتدای تشکیل بهزیستی تا امروز توانسته‌ایم با مشارکت دستگاه‌های همکار ۱۴۲ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری برسانیم.

ربوبی یادآور شد: در حال حاضر عملیات احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی در سطح کشور را در قالب طرح های مذکور پیگیری می‌کنیم که امیدواریم تا پایان سال ۲۰ هزار واحد مسکونی را به بهره برداری برسانیم و امروز چهارشنبه نیز در ۲۹ استان دو هزار و ۷۵ واحد مسکونی به بهره برداری می رسد.