سنندج-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گفت: زنان در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه نقش به سزا و تأثیرگذاری دارند و در این راستا آماده واگذاری تصدی امور به آن ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در نشست تخصصی ارتقا فرهنگ توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، اظهار کرد: تا زمانی که نگاه مردسالاری در جامعه ما نسبت به حوزه زنان تغییر پیدا نکند نباید در این حوزه منتظر اتفاق خوبی باشیم.

وی افزود: همچنین تا زمانی که شرایط برابری را برای بانوان قائل نشویم و نتوانیم در تمام سطوح از توانمندهای آنها استفاده کنیم قطعاً برنامه‌ها و اقدامات به‌عنوان شعار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه نباید با نگاه تهدید به زنان نگریست، بیان کرد: در هر جایی که به بانوان اعتماد شده نتیجه مثبت داشته است.

رستمی با اشاره به اینکه باید به زنان اعتماد کرد، اظهار کرد: نگاه فرهنگی زمانی می‌تواند مثبت واقع شود که بتوانیم در حوزه بانوان تغییر ایجاد کرده و اعتماد را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی افزود: نمونه بارز این اعتماد را می‌توان در مادران سرزمینمان پیدا کرد که به‌خوبی فرزندانشان را تربیت و تحویل جامعه داده‌اند.

وی بابیان اینکه در استان کردستان زنان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند، گفت: زنان در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه نقش بسزا و تأثیرگذاری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: زنان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی قلمداد می‌شوند نه‌فقط به‌عنوان مادرانی که فرزندشان را بزرگ می‌کنند لذا باید این نگاه سطحی به حوزه زنان کنار گذاشته شود.

رستمی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی واگذاری تصدی امور به بانوان فعال در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم که این اداره کل در عرصه فرهنگ و هنر نقش نظارتی و تسهیل گری را ایفا کند و اجرای امور را به اصحاب فرهنگ و هنر واگذار کند.