کرمانشاه- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: روزانه سه هزار تماس با نیروی انتظامی استان کرمانشاه در زمینه های مختلف برقرار می شود.

محمد رضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امنیت عمومی و اجتماعی دارای یک جنبه عینی و یک جنبه ذهنی بوده و عوامل نزاع و درگیری تصاویر و فیلم‌هایی که در روزهای گذشته در کرمانشاه پخش شد همگی توسط نیروی انتظامی استان کرمانشاه دستگیر شدند.

وی افزود: ۸۵ درصد جرایم در استان کرمانشاه کشف کشف و بررسی می‌شود اما مردم در فضای مجازی تنها وقوع جرم را مشاهده کرده و برخوردها را نمی‌بینند و انتشار فیلم و تصاویر جرایم سبب سخت شدن کار پلیس و حس ناامنی در مردم می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۸۵ درصد جرایم استان کرمانشاه تنها در شهرستان کرمانشاه به وقوع پیوسته و ۱۵ درصد باقی مانده مربوط به ۱۳ شهرستان استان است.

آمویی با اشاره به جایگاه استان کرمانشاه در ارتکاب جرم در کشور بیان کرد: کرمانشاه نهمین کلانشهر کشور بوده و دارای رتبه ۲۴ در ارتکاب جرم و در بعضی از جرایم دارای رتبه‌های بهتری است.

حضور ۱۸ دقیقه‌ای نیروی انتظامی استان کرمانشاه در محل ارتکاب جرم

وی خاطر نشان کرد: روزانه سه هزار تماس از سوی مردم با مرکز ۱۱۰ پلیس در استان کرمانشاه برقرار می‌شود و تقریباً هر یک دقیقه عملیاتی رخ داده که مأموران انتظامی با دقت آنها را بررسی می‌کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به مدت زمان حضور مأموران انتظامی در محل ارتکاب جرم گفت: مأموریت‌های پلیس به ۲ دسته با فوریت و بدون فوریت تقسیم می‌شود و مدت حضور مأموران در محل ارتکاب جرم با قید فوریت ۱۸ دقیقه است.

آمویی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۴۹ سارق توسط نیروی انتظامی استان کرمانشاه دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به برخوردهای دستگاه قضائی متناسب با جرایم و مشکلات موجود اما هزینه ارتکاب جرم پایین آمده و بازدارندگی لازم را ندارد.