گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۷۷۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خبرداد و گفت: حال ۳۲ نفر از بیماران وخیم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل شامگاه پنج شنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: روند افزایشی شیوع کرونا را در استان شاهد هستیم و هم اکنون ۷۷۷ بیمار بستری در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از این تعداد ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۳۲ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی بیان کرد: ۹۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی پیش بینی شده که در صورت روند افزایشی بستری ها با کمبود تخت و اکسیژن روبرو خواهیم شد.

فاضل با اشاره به ورود سویه های جدید ویروس در کشور، اضافه کرد: ویروس دلتا قدرت سرایت بیشتر و دوره کمون کوتاه تری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم خواست برای کمک به روند کاهشی شیوع بیماری در پیک پنجم از حضور در اجتماعات خودداری کرده و پروتکل ها را رعایت کنند.

طبق گفته وی تمام شهرستان های استان به جز گمیشان، در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان هم گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار و ۹۵ دوز در گلستان تزریق شده که ۷۵ هزار و ۳۷۳ دوز مربوط به نوبت تزریق اول بوده است.

علی باقری از آغاز ثبت نام افراد ۶۰ سال به بالا برای دریافت واکسن خبرداد و افزود: واجدان شرایط باید در سامانه سلامت ثبت نام و بعد از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

گفتنی است جاماندگان گروه‌های سنی بالاتر هم می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند.