ارومیه – مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی نزدیک ۲۰ هزار نفر مددجو پشت نوبت مستمری بگیری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فریور پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از میان ۵۶ هزار نفر مستمری بگیران استان ١۶ هزار نفر از محل اعتبارات سازمان بهزیستی و بیش از ۴۵ هزار نفر از محل هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند، افزود: ۱۹ هزار و ۶۸۰ خانوار نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند که در صورت تأمین اعتبار مستمری دریافت خواهند کرد.

وی تعداد خانوار تحت پوشش ٨٩ هزار و ٣۶٢ اعلام کرد و گفت: در استان ۱۰۰ مرکز توانبخشی، ۷۹ مرکز اجتماعی، ۱۶۰ مرکز پیشگیری و ۱۰۵۴ مرکز تحت پوشش بهزیستی وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه برای هر ۱۵۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یک مددکار در نظر گرفته شده، یادآور شد: در حال حاضر ۹۸ مرکز مثبت زندگی در استان با ۲۲ خدمت در حال فعالیت هستند که بزودی دو مرکز نیز به این مراکز اضافه خواهد شد.

فریور از افتتاح ۵۳ مسکن مددجویی خبر داد و اظهار کرد: برای احداث این واحدها برای معلولان تحت پوشش این نهاد ۵.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افتتاح یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در ارومیه، ۳ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در ارومیه، نقده و پیرانسهر، خانه امن در ارومیه، ایستگاه کاهش آسیب در میاندواب، مرکز جامع بازتوانبخشی معتادین در ارومیه و مجتمع رفاهی خدماتی شهید باکری ارومیه افتتاح را از برنامه‌های هفته بهزیستی در استان عنوان کرد.

در ادامه این نشست خبری، مجتمع رفاهی- خدماتی شهید باکری بهزیستی ارومیه که با ۱۱۵۰ متر مربع زیربنا احداث شده به بهره برداری رسید.