بهارستان- رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای بهارستان از بازشماری ۲۵ درصد صندوق های رای شوراهای این شهرستان خبر داد و گفت: تغییری در ترکیب اعضا اصلی حاصل نشد.

حجت الاسلام علی مصائبی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتخابات شورای شهرهای بهارستان اظهار داشت: هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای بهارستان پس از برگزاری انتخابات بازشماری ۲۵ درصد از آرا را در دستور کار قرار داد و مدارک و مستندات لازم هم برای هیأت نظارت استان تهران ارسال شد.

وی گفت: تا ساعت ۲۰ روز گذشته بازشماری ۲۵ درصد آرا در صندوق‌های پر جمعیت اعم از روستایی و شهری انجام شد و در نهایت ترکیب اعضا اصلی شوراها تغییری نکرد و البته در علی البدل ها تغییراتی داشتیم.

رییس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان بهارستان افزود: البته تأیید نهایی انتخابات با هیأت نظارت استان تهران و نیز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات است، البته پیشنهاد ابطال برخی از صندوق‌ها به استان داده شده است.

مصائبی با اشاره به برخی از گلایه‌ها در خصوص خرید و فروش رأی افزود: بررسی و رسیدگی این موضوع با هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران و نیز دادستانی است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: امکان حضور نماینده‌ای از کاندیداها در بازشماری آرا نبود، اما هرکس ادعایی دارد، هر صندوقی را بخواهد، باز می‌کنیم، به تعداد انگشتان دست نیز ما تغییرات نخواهیم داشت، ما در اصل نماینده نامزدهای انتخاباتی بودیم و نظارت برای همین است، ما حتی با یک رأی اشتباه نیز صندوق را باز می‌کردیم.

رییس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان بهارستان گفت: نمی‌توان انکار کرد، که خرید و فروش آرا داشتیم، اسناد و مدارک در این خصوص نیز جمع آوری شده و فیلم‌ها و… به استان ارسال شده است و تصمیم گیری با دادگاه و هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران است.

مصائبی گفت: کسی که ۵۰۰ رأی دارد، اعتراض می‌کند، که این فرد اگر سه هزار رأی هم به رای‌هایش اضافه شود، باز هم وارد شورا نمی‌شود، اعتراض کسی معقول است، که پنج یا ۱۰ رأی کم داشته باشد، ما به هرحال باید روند را قبول کنیم و به روال‌های قانونی پایبند باشیم.

وی افزود: در بخش روستایی نیز اختلافاتی بود، به عنوان مثال در برخی از روستاها مانند «خیرآباد پایین» تعداد رأی دهندگان بیش از ساکنان روستا است، که در این موارد تقاضای ابطال داده شده است.