رسانه‌های لبنان به موضوعات مختلفی پرداختند که استعفای «سعد الحریری» از پست نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید، مهمترین سوژه‌ خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الأخبار با انتشار مطلبی اعلام کرده است: جست و جو برای پیدا کردن گزینه‌های جایگزین الحریری آغاز شده است. میقاتی مخالف پذیرش نخست وزیری است.

این روزنامه در مطلبی دیگر تأکید کرده است: انصراف حریری از تشکیل دولت، حرکت به سمت تشکیل انتخابات پارلمانی بود. او با موضع گیری علیه حزب الله، کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد. آمریکا و فرانسه خواهان اکثریت ضد حزب الله در انتخابات پیش رو هستند.

روزنامه الأخبار همچنین افزوده است: هدف اصلی تغییرات در سیاست خارجی عربستان زمینه سازی برای تغییر قدرت در این کشور و جانشینی سلمان توسط پسرش است.

روزنامه نداء الوطن گزارش داد: جامعه بین المللی مداخله می‌کند و روی برگزاری انتخابات حساب بازکرده است. برگزاری انتخابات در موعد خود آغاز مرحله تغییر واقعی و بازسازی نهادها تا انتخاب رئیس جمهوری بعدی است.

روزنامه البناء در مطلبی نوشت: جهان، الحریری را نادیده گرفت و دعوت به تسریع در تشکیل دولت کرد. میقاتی با حمایت فرانسه پیشگام است.

این روزنامه در مطلبی دیگر نوشته است: دو گزینه پیش روست: ۱. معرفی یک شخصیت سنی دیگر که با توجه به مخالفت حریری، کسب حمایت از طایفه سنی دشوار است و ۲. ادامه دولت پیشبرد امور حسان دیاب.

روزنامه الجمهوریه نوشت: انصراف الحریری، بحران را به آغاز خود برد / نشانه‌ها از نبود توافق بر سر گزینه جایگزین حکایت دارد.

این روزنامه در ادامه عنوان کرده است: مساله اصلی در داخل و خارج از لبنان این است که چه جریانی اکثریت پارلمان بعدی را کسب می‌کند.