قزوین-مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد با جمع آوری کمک های مردمی، دام‌ خریداری و به نیت همه مشارکت کنندگان قربانی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر مهرعلی حق گویان در نشست خبری که صبح یکشنبه به مناسبت عید سعید قربان برگزار شد اظهار کرد: در آستانه عید بزرگ قربان که از اعیاد بزرگ همه مسلمانان جهان است قرار داریم که این مراسماز اهمیت ویژه ای برخوردار است و این عید یادآور فداکاری و ایثار حضرت ابراهیم و تسلیم حضرت اسماعیل (ع) در راه رضای معبود در قربانگاه عشق است.

وی ادامه داد: قربانی کردن در این روز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که حضرت علی (ع) می‌فرماید اگر مردم می‌دانستند در قربانی چه آثار و برکاتی است، قرض کرده و قربانی می‌کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: بت توجه به اینکه این روزها وضعیت اقتصادی موجود خاص است و باید بپذیریم در برخی خانواده‌ها تأمین مایحتاجی مانند گوشت سخت است بسیاری از خیرین مایلند قربانی و نذورات خود را به دست نیازمندان برسانند و ان شاالله بتوانیم در روز عید تمام خانواده‌های نیازمند در سطح جامعه را از این قربانی بهره مند کنیم.

وی افزود: در شهرستان قزوین قربانگاه دشت برّه (واقع در جاده بوئین زهرا، ورودی روستای شهرستانک) درنظر گرفته شده و به جهت رعایت مسائل بهداشتی این محل با حضور ناظران دامپزشکی خدمات مربوط به ذبح و بسته بندی گوشت را به صورت رایگان ارائه می‌کند.

حق گویان خاطرنشان کرد: اقشار مختلف و مردم نوعدوست استان قزوین می‌توانند به میزان توان خود به نیازمندان کمک کنند از این رو با جمع آوری مبالغ کمک‌های مردمی، در این مکان دام‌ها خریداری می‌شود و به نیت همه کسانی که در خرید دام مشارکت داشتند، قربانی می‌شود البته گوشت‌های قربانی با رعایت نکات بهداشتی بسته بندی شده و به دست خانواده‌های نیازمند می‌رسد.

وی عنوان کرد: ۱۷ اداره در سطح استان داریم که علاوه بر این ادارت، ۱۱۸ مرکز نیکوکاری در سطح استان و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرها و شهرستان‌ها ور وستاها و مساجد آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند تا گوشت قربانی را به دست خانواده‌های نیازمند برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: از عموم مردم نیکوکار برای کمک به نیازمندان و محرومان دعوت می‌کنیم تا بیایند در روز عید قربان به اندازه توان خود به نیازمندان و محرومان عیدی دهند.

وی اعلام کرد: عموم مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ و یا از طریق کد مهربانی #۱*۰۲۸*۸۸۷۷* و همچنین وبسایت www,۳۳۸۰۸.ir و تلفن نیکوکاری ۰۲۸۳۳۸۰۸ کمک‌های خود را به هر میزان که در توان دارند برای تهیه قربانی و رساندن آن به دست نیازمندان پرداخت نمایند.
حق گویان یادآورشد: ما در کمیته امداد نزدیک به ۳۲ هزار خانوار با جمعیت ۶۲ هزار نفر تحت حمایت داریم که از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.