بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری ۲۳ دوره آموزشی تحت عنوان «آمادگی در برابر مخاطرات» برای یک هزار و ۲۴۷ نفر از نیروهای وظیفه پادگان های آموزشی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رضایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳ دوره آموزشی تحت عنوان «آمادگی در برابر مخاطرات» به مدت ۸ ساعت در مرکز آموزشی محمد رسول الله و مرکز آموزشی ۰۴ بیرجند برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۲۴۷ نفر در این کلاس ها شرکت داشته اند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۲۴ نفر در مرکز آموزشی محمد رسول الله و ۲۲۳ نفر در مرکز ۰۴ بیرجند آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در این دوره ها مباحث کمک های اولیه از جمله خونریزی ها، شکستگی ها، احیای قلبی و ریوی و آمادگی در برابر مخاطرات همچون سیل، زلزله، آتش سوزی و … ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی جهت آمادگی افراد در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت طراحی و توسط مربیان مجرب آموزش داده شده است، گفت: قبول شدگان می توانند گواهی نامه های آموزشی خود را در سراسر کشور از طریق سامانه مربوطه دریافت کنند.