بجنورد- اعضای منتخب شورای ششم بجنورد مشغول انتخاب شهردار آینده هستند و مردم خواهان انتخاب فردی جهادی، آشنا به مشکلات، میدانی، ضد فساد و تحول‌خواه هستند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: شورای ششم شهر بجنورد به زودی کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد و با توجه به مشکلات عدیده این شهر، بار سنگینی بر دوش افراد منتخب مردم قرار دارد.

شورای شهر را می‌توان در چهار سال پیش رو نقطه امید مردم دانست زیرا شهروندان با هزار امید و آرزو به پای صندوق رأی آمدند و اینک می‌خواهند نتیجه حضور خود را ببینند.

یکی از اصلی‌ترین وظایف شورای شهر که می‌تواند مهم‌ترین گام در آغاز اعتمادزایی باشد، انتخاب یک شهردار فعال و مورد رضایت مردم است.

بجنورد طی سال‌های اخیر شهردارهای متعددی را به خود دیده که هر کدام مسائل مختلفی را پیش روی مردم گذاشته‌اند و حالا تمام شهروندان خواهان تحولی اساسی در مدیریت شهری هستند.

اعضای منتخب شورای شهر بجنورد تاکنون نشان داده‌اند عزم جدی برای انتخاب شهردار پیش از آغاز کار شورا دارند و از این رو جلسات متعددی در حال برگزاری است. در این بین لیست‌هایی از گزینه‌های احتمالی نیز منتشر می‌شود اما هیچکدام از آن‌ها به تأیید کلی اعضای شورای شهر ششم نرسیده است.

احتمال انتخاب شهردار خارج از فراخوان وجود دارد

اعظم‌السادات افشین فر، یکی از منتخبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر بجنورد در گفتگو با مهر اظهار کرد: پس از فراخوان منتخبین دوره ششم شورای شهر جهت انتخاب شهردار بیش از ۴۰ رزومه از افراد با روش‌های مختلف دریافت شد.

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی اولیه تعداد ۲۰ نفر از طریق پیامک جهت مصاحبه حضوری دعوت شدند.

وی در ادامه افزود: انتشار لیست ناقص باعث برهم زدن آرامش در انتخاب شهردار خواهد شد و علاوه بر آن موجب گلایه شدید بسیاری از کاندیداهایی شد که اسامی آن‌ها در لیست اولیه جایی نداشت.

عضو منتخب شورای ششم شهر بجنورد گفت: شورای ششم در فضای کاملاً شفاف نسب به انتخاب شهردار اقدام خواهد کرد و در این باره نیازمند حضور اصحاب رسانه خواهیم بود.

وی بیان کرد: شهردار آینده فردی جهادی و انقلابی خواهد بود و برای انتخاب چنین فردی از تمام مسیرها استفاده خواهیم کرد لذا ممکن است فردی خارج از فراخوان انتخاب شود.

شهردار نباید پشت میز نشین باشد

اما شهردار آینده از نظر مردم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ به سراغ اقشار مختلف مردم رفته و نظر آنان پیرامون شهردار آینده جویا شدیم.

میلاد حسین پور، عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی در گفتگو با مهر اظهار کرد: بجنورد طی سال‌های اخیر به علت نداشتن شهردار انقلابی، جهادی و پای کار محرومان آسیب‌های زیادی خورده است که این مسیر باید تغییر کند.

وی افزود: در چند سال گذشته شاهد هزینه کردهای بی مورد و بی نتیجه متعددی بودیم که توسط مجموعه شورای شهر و شهردار انجام شد؛ باید جلو این طرح‌های زیان ده گرفته شود.

حسین پور در ادامه توان مدیریت را یکی از ویژگی‌های مهم شهردار آینده عنوان کرد و گفت: یک شهردار توانمند نباید پشت میز نشین باشد و از نظر مشاوران و کارشناسان در حوزه‌های مختلف بهره ببرد.

این فعال رسانه‌ای خراسان شمالی ضد فساد بودن را دیگر ویژگی لازم برای شهردار آینده دانست و بیان کرد: شهردار آینده اگر توان تغییر ساختار شهرداری را داشته باشد می‌توان به آینده مجموعه شهری بجنورد امید زیادی داشت.

وی در انتها گفت: شورای شهر بجنورد می‌بایست شهرداری انتخاب کنند که اعتقاد عمیق به استفاده از جوانان انقلابی و پرانگیزه در بخش‌های مختلف داشته باشد تا با این ابزار مشکلات شهر مرتفع شود.

حاشیه شهر اولویت نخست شهردار آینده قرار بگیرد

رضا خدادادی، مسئول گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: شهردار آینده باید بدون تعارف با تخلفات گسترده شهرداری برخورد کند و اجازه ندهد ریالی از بیت‌المال حیف و میل شود.

وی توجه به حاشیه شهر را یکی از مهم‌ترین وظایف شهردار آینده دانست و افزود: حاشیه شهر بجنورد نیاز شدیدی به ارائه خدمات مختلفی دارد و باید این اتفاق با سرعت انجام شود؛ اکنون تمرکز خدمات و امکانات در مرکز شهر بوده و فاصله زیادی بین ساختار حاشیه شهر و مرکز شهر وجود دارد.

خدادادی تصریح کرد: لازمه حل مشکلات حاشیه شهر حضور در میدان است لذا فردی که عملیات میدانی انجام نداده و صرفاً اهل حضور در جلسات بوده نمی‌تواند اقدام اساسی برای حل مشکلات انجام دهد.

این فعال جهادی عنوان کرد: کسی که با بروز هرگونه حادثه فوری خود را به حاشیه شهر می‌رساند تا رنج مردم را کاهش دهد با داشتن یک مسئولیت می‌تواند مسائل و دغدغه‌های این قشر را با سرعت بیشتری حل کند.

وی در انتها گفت: گروه جهادی امر به معروف خراسان شمالی همواره شورای شهر ششم و شهرداری را رصد کرده و سعی می‌کند با انتقادات و پیشنهادات خود مسیر را برای خدمت به مردم هموار کند.

بجنورد نیازمند شهرداری جوان و تازه نفس است

ابوذر براتی، فعالان فرهنگی بجنورد نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: شهردار آینده باید جوان بوده و روحیه کار و دوندگی داشته باشد؛ انتخاب افراد مسن و بازنشسته دردی را دوا نخواهد کرد.

وی آشنایی به ظرفیت‌ها و مسائل بجنورد را دیگر ویژگی شهردار آینده برشمرد و افزود: توانمندی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی می‌تواند شرایط شهر بجنورد را تغییر دهد.

براتی در انتها گفت: امیدواریم شهردار آینده خارج از مدیران تکراری و مرسوم باشد؛ فردی تازه نفس انتخاب شده تا بتواند نفس تازه‌ای به شهر بدهد؛ از سوی دیگر داشتن توان رایزنی و جذب بودجه جزو موارد واجب برای شهردار آینده است.

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی به خبرنگار مهر گفت: مشکلات بجنورد زیاد است که نیاز به مدیریت گسترده برای حل آنان وجود دارد؛ به عنوان نمونه برخوردهای زننده با دست فروشان می‌باشد که باید فکری به حالش شود.

وی افزود: با کوچک‌ترین بارندگی حاشیه شهر دچار آب‌گرفتگی می‌شود؛ ترافیک شهر به شدت بالاست و مکان‌های تفریحی اندکی در بجنورد وجود دارد؛ حل تمام این موارد نیازمند انتخاب شهرداری جهادی است.

این شهروند بجنوردی در انتها گفت: خدمات شهردار باید برای مردم ملموس باشد و همه آن را درک کنند؛ در صورتی که خدمات به نقاط خاصی از شهر اختصاص یابد تحولی صورت نخواهد پذیرفت.

مشکلات شهر بجنورد نیازمند عزمی جدی بوده که نخستین گام آن انتخاب شهردار جهادی است؛ منتخبان شورای شهر تاکنون وعده انتخاب فردی انقلابی و جهادی را داده‌اند و حال باید دید این وعده به سرانجام خواهد رسید؟