معاون ریاست جمهوری ونزوئلا در دیدار با رئیس جمهور کوبا گفت که کشورش توطئه های خارجی را محکوم و از دولت و مردم کوبا در برابر دسیسه های آمریکا حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تله سور، «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا در سفر به کوبا اعلام کرد که کشورش از دولت هاوانا و آرمان هایش در برابر توطئه های خارجی حمایت می کند.

وی در دیداری که با «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا داشت، پیام همبستگی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا با دولت و مردم کوبا را به وی رساند.

مادورو همچنین در پیامش اقدام آمریکا در محاصره دریایی و جلوگیری از ورود کالا و خدمات به کوبا را محکوم کرده است.

رودریگز در این دیدار همچنین کارزار سیاسی-اطلاعاتی تحت حمایت آمریکا جهت رواج بی ثباتی در کوبا را رد و محکوم کرد.

وی همچنین درباره توافقات همکاری و مبارزه علیه همه گیری ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کرد.

دیاز کانل نیز به نوبه خود حمایت و همبستگی کوبا از دولت ونزوئلا را اعلام و بر تمایل هاوانا جهت تقویت همکاری ها با کاراکاس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور کوبا پیشتر با اعلام پایان بحران و ناآرامی در این کشور، بار دیگر بر اصول مهم موجود در کشورش یعنی آرمان های فیدل کاسترو تاکید کرد.

رسانه‌های غربی اخیراً از برخی تجمعات اعتراضی در کوبا خبر دادند و این موضوع با واکنش سریع رئیس جمهور این کشور روبرو شد. وی با حضور در تلویزیون این کشور با اشاره به برخی اعتراضات اظهار داشت که مردم کوبا حاکمیت کشور خود را به کشور دیگری تحویل نخواهند داد.

رئیس جمهور کوبا در اظهارات خود همچنین درباره مشارکت واشنگتن در اقدامات بی ثبات کننده سیاسی علیه کوبا که در ایام بیماری همه گیر کرونا، تشدید شده، هشدار داد. او گفت که اعتراض‌ها واقعی بوده است اما «مزدوران» آمریکا با استفاده از رسانه‌های اجتماعی از این اعتراض‌ها سو استفاده کردند. رئیس جمهوری کوبا البته هشدار داد که تحرکات بعدی تحمل نخواهند شد.

پیشتر هزاران نفر از مردم کوبا در اعتراض به محدودیت‌های ایجاد شده در رابطه با ویروس کرونا، سرعت واکسیناسیون و آن‌چه بی‌توجهی دولت نامیده بودند، به خیابان‌های هاوانا، سانتیاگو و دیگر شهرهای این کشور آمده بودند.