یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تمام فصول سال با توسعه کشت گلخانه ای و توسعه محصولات خوشه گلخانه ای، تداوم کار و تولید محصول وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله صمیمی دوست ظهر دوشنبه در نشست کارگروه توسعه اقتصادی استان افزود: طرح مطالعاتی برنامه توسعه خوشه محصولات گلخانه‌ای در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ خوشه کسب و کار بین دستگاه‌های اجرایی شناسایی و مطالعات امکان سنجی پنج خوشه نیز انجام شده است، گفت: ۹۷ طرح گلخانه‌ای در وسعت ۳۵ هکتار در استان وجود دارد.

صمیمی دوست افزود: با اجرای طرح خوشه گلخانه‌ای، زمینه ایجاد اشتغال، فرآوری محصولات، ارزش افزوده و صادرات در استان برای این محصولات فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: با عملیاتی کردن این طرح، کمیت و کیفیت محصولات تولیدی گلخانه‌ای افزایش و به شرایط مطلوبی خواهیم رسید.

صمیمی دوست با بیان اینکه فرآیند پیاده سازی و توسعه خوشه گلخانه‌ها، با مشارکت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های اقتصادی انجام می‌شود، گفت: برنامه‌های پشتیبانی و حمایتی برای عملیاتی و اجرای کردن این طرح بعد از تصویب در شورای راهبری خوشه، انجام و فرآیند پیاده سازی و توسعه خوشه محصولات گلخانه‌ای در استان با راهبری مشاور و یا عامل توسعه CDA بین سه تا پنج سال انجام خواهد شد.