گرگان- فرماندار گرگان گفت: در حال حاضر ٩ هزار و ٩٩۵ حلقه چاه در گرگان وجود دارد که پنج هزار و ۴۵٠ حلقه، مجوز و پروانه بهره‌برداری دارند و مابقی تعیین تکلیف  نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهارکرد: میزان بارش ها در شهرستان گرگان از ابتدای فروردین تا اواسط تیرماه نسبت به سال قبل ٣٣ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت کاهش ٣٠ درصد کاهش داشته است.

فرماندار گرگان افزود: آورد رودخانه ها هم نسبت به سال گذشته کاهش ۵٣ درصدی را تجربه کرده و آبخوان های کم عمق هم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حدود ٢٠٠ میلیون مترمکعب کاهشی بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ٩ هزار و ٩٩۵ حلقه چاه در شهرستان وجود دارد که پنج هزار و ۴۵٠ حلقه، مجوز و پروانه بهره‌برداری دارند و مابقی تعیین تکلیف نشده است.

حمیدی گفت: به دلیل مشکلات آبی و کمبود های ناشی از آن، لزوم تعیین تکلیف هر چه سریع تر چاه های غیرمجاز باید در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گیرد.

فرماندار گرگان اضافه کرد: از مردم هم انتظار می رود در شرایط کنونی و با توجه به کاهش بارندگی و معضل خشکسالی، از حفر چاه های غیرمجاز خودداری کرده در غیر این صورت در صورت شناسایی با دستور مقامات قضایی پلمب خواهند شد.