معاون وزیر بهداشت چین با انتقاد از تصمیم سازمان بهداشت جهانی برای تحقیق در خصوص منشاء شیوع بیماری کرونا را غیر قابل قبول دانسته و آن را اقدامی سیاسی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، «زِنگ ییشینگ» معاون وزیر بهداشت چین طی سخنانی تصمیم اخیر سازمان بهداشت جهانی برای انجام فاز دوم مطالعات بر روی یافتن منشأ شیوع ویروس کرونا و ادعای این سازمان مبنی بر انتشار این ویروس از آزمایشگاهی در چین را غیر قبول دانسته و اعلام کرد که دولت پکن از شنیدن این خبر بُهت زده شده است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر بهداشت چین همچنین این اقدام سازمان بهداشت جهانی را مغایر با عقل سلیم و دانش دانست و گفت: تحقیق در مورد ریشه‌یابی منشأ (کرونا) برای ما غیر قابل قبول است.

وی در ادامه انتقادات خود از سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که این یک اقدام سیاسی است و منجر به تیره‌تر شدن روابط چین با آمریکا و بسیاری از متحدین این کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است «تدروس آدهانوم قبریِسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته طی اظهاراتی گفت که هنوز برای اعلام قطعی در خصوص ارتباط میان شیوع کرونا و نشت این ویروس از یک آزمایشگاه دولتی در شهر ووهان چین که نخستین شهر آلوده به این ویروس در سال ۲۰۱۹ بود، زود است.

اکنون معاون وزیر بهداشت چین معتقد است هیچ ویروسی که سلامت و زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار دهد در آزمایشگاه ووهان وجود نداشته است. به گفته وی، مقامات سازمان بهداشت جهانی و بسیاری از کارشناسان بین المللی از این آزمایشگاه بازدید کرده اند و نشت ویروس کرونا از آن را غیر محتمل دانسته اند.