شاهرود- امام جمعه رویان با اشاره به اولویت های دولت سیزدهم، گفت: مشکلات و مطالبات مردم در حوزه اقتصادی و به خصوص بیکاری جوانان و معیشت باید مد نظر مسئولان دولت آینده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه مرداد ماه ۱۴۰۰ رویان ضمن بیان اینکه دولت سیزدهم در حالی کار را آغاز می‌کند که مردم از آن مطالبات زیادی دارند، ابراز کرد: مشکلات و مطالبات مردم در حوزه اقتصادی و به خصوص در حوزه بیکاری جوانان و معیشت باید مد نظر مسئولان دولت آینده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیکاری و معاش دو مطالبه اصلی مردم است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود بیان کردند که امروز این دو موضوع مشکل اصلی مردم محسوب می‌شود و باید به معیشت طبقات ضعیف جامعه توجه شود از سوی دیگر همانطور که معظم‌له نیز تاکید کردند مقابله با مافیای واردات که کمر تولید داخلی را شکسته از دیگر مسائلی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه کند.

غدیر اشرف الاعیاد است

امام جمعه رویان با بیان اینکه تغییر سیاست‌های غلطی که جوانان مبتکر و با استعداد ایران اسلامی را نسبت به کار و تولید مأیوس کرده از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر دولت آتی باشد، تاکید کرد: دولت حزب الهی و جوان و تحول آفرین راهکار برون رفت از مشکلات امروز کشورمان است.

معصومی به سالروز نخستین خطبه نماز جمعه در بعد از انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: اگر از انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی به جز نماز جمعه باقی نمی‌ماند باز هم این نماز سیاسی و عبادی آنقدر ارزش و اهمیت دارد که می‌تواند منشأ برکات برای مردم و انقلاب بوده و راهی برای بازگشت به سوی ارزش‌های اسلامی باشد.

وی در دیگر بخش سخنان خود از عید غدیر به مثابه اشرف الاعیاد یاد کرد و افزود: دلیل این اهمیت هم آن است که در این عید سعید موضوع سرپرستی دین، ولایت و حاکمیت اسلام مطرح است آن هم حاکمیتی که در ثلاثه پاک رسول الله (ص) باقی ماند و از این بابت عید غدیر اهمیتی ویژه دارد.

امام جمعه رویان در پایان سخنان خود نسبت به جنگ رسانه‌ای معاندان در روزهای آتی و همزمان با انتقال دولت هشدار داد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تمرکز و هزینه‌های خود را بر این مسیر قرار داده‌اند که کشور را در این روزهای سرنوشت ساز دچار چالش کنند تا دولت در شرایط التهاب کار را دست بگیرد تا از همان روز نخست درگیر مشکلات شود و نتواند که به مسائل مردم رسیدگی کند و لذا امروز مردم باید هوشیار باشند چرا که دشمنان مشکلاتی که بعضاً از روی بی توجهی طولانی و یا مقطعی مسئولان پدید آمده (مانند مسائل خوزستان) را به موضوعی حاد و بحرانی تبدیل کرده‌اند.