کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تفکر و حرکت در مسیر غدیر راه عبور از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صالحی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم در کرمانشاه اظهار کرد: یکی از راه‌های عبور از مشکلات تأمل، تفکر و حرکت در مسیر غدیر بوده و نادیده گرفتن غدیر ظلم به اسلام و پیامبر (ص) است.

وی با بیان اینکه باید خطبه و فرمان غدیر در همه جهان گسترش پیدا کند، افزود: مهم‌ترین خدمت در انتشار فلسفه غدیر، خدمت به قرآن و اهل بیت است؛ زیرا بین این سه جدایی، شکاف و اختلاف وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: اوقاف به عنوان خادم قرآن در کنار خدماتی که به امامزادگان و موقوفات استان ارائه می‌دهد زیباترین بخش از وظایف آن خدمت به قرآن است.

وی ادامه داد: از میان برنامه‌ها، کلاس‌ها و طرح‌های قرآنی مهمترین طرح، مسابقات قرآنی بوده و امروز افتتاحیه مسابقات مرحله شهرستانی قرآن در کرمانشاه برگزار شد.

صالحی خاطرنشان کرد: خدمت ظاهری، محفل آرایی و گردهمایی‌ها برای مسابقات قرآنی حداقل کاری است که می‌توان برای خدمت به قرآن و حفظ حرمت اهل بیت (ع) انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: درخشش امروز ایران و انقلاب اسلامی در جهان به برکت قرآن و اهل بیت (ع) بوده و عصر جدید به واسطه عمل به قرآن و دستورات اهل بیت (ع) در ایران به چالش کشیده شده است.

وی با بیان اینکه افرادی تاریخ را به نفع خود تحریف می‌کنند، گفت: به گواهی تاریخ اسلام در شرایط تحریم از سوی دشمن شکوفا شد و امروز عمل به فرامین اسلام مثل گذشته عواقبی مانند تحریم و سختی در پی دارد.

صالحی تصریح کرد: شرایط یاران پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) خیلی سخت‌تر از شرایط امروز ملت‌های مسلمان بوده مثل زمانی که آب را در کربلا به روی یاران امام حسین (ع) بستند، اما اهل بیت (ع) به تبعیت از قرآن در برابر دشمن تسلیم نشدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه می‌توان تحریم‌ها را مثل تحریم واکسن کرونا بی‌تأثیر کرد، ادامه داد: با اعمال تحریم واکسن کرونا توسط دشمنان، دانشمندان داخلی شروع به ساخت واکسن کرونا کرده و پس از تولید واکسن داخلی و نا امیدی دشمن از نتیجه دادن تحریم اجازه خرید واکسن کرونا به ایران داده شد.

وی با بیان اینکه اوقاف کرمانشاه در فرهنگ سازی از قرآن پیشرو است، افزود: عمل به فرامین قرآن بن بست نداشته و مسابقات قرآنی باید باعث عمل به قرآن و فرهنگ سازی از قرآن شود.

صالحی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های کرمانشاه محافل انس با قرآن برقرار است، گفت: در دوران کرونا بیشترین محفل انس با قرآن در استان کرمانشاه برگزار شد و امروز با وجود شرایط کرونایی مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته در چهل و سومین دوره مسابقات مرحله شهرستانی قرآن کریم موردی از ابتلاء به بیماری کرونا گزارش نشد و این مسابقات امسال مثل سال گذشته با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و امکانات لازم در اختیار مسابقه دهندگان کرمانشاهی قرار می‌گیرد تا کرمانشاه در مرحله کشوری رتبه بیاورد ادامه داد: امسال بهترین اساتید قرآنی به کرمانشاه دعوت و برای داوطلبان کلاس برگزار کردند و برنامه‌ریزی شده که نفرات برتر در مسابقات مرحله استانی با آمادگی کامل روحی و مادی در مسابقات کشوری شرکت کنند.