اعضای شورای شهر تهران با ساخت و احیای بنای یادبود شهدای پیش از انقلاب موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه ساخت و احیای بنای یادبود شهدای قبل از انقلاب در بهشت زهرای تهران در جلسه علنی شورای شهر بررسی شد.

زهرا صدراعظم نوری در این باره گفت: به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن فرهنگ انقلاب اسلامی، شهرداری موظف است با همکاری بنیاد شهید نسبت به بازسازی مقام شهدای قبل از انقلاب اقدام کند.

وی افزود: بانک اطلاعاتی و سامانه هوشمند نیز به صورت احوال و زندگی نامه این شهیدان با همکاری نهادهای ذی‌ربط ایجاد می‌شود.

در ادامه سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: نظرات کارشناسی این طرح گرفته شده و نهایتاً به اینجا ختم شد که یادمان شهدای قبل از انقلاب برای تمامی این شهیدان احداث و احیا شود.

در ادامه حسن رسولی گفت: در کلیات این طرح تردیدی نیست و به هر دلیلی ما در ۴۰ سال گذشته نسبت به شهدای قبل از انقلاب بی توجهی کردیم و این دوره شورا به این فکر افتاد.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که جلب همکاری کانون زندانیان قبل از انقلاب نیز اضافه شود. این شهدا بر اثر شکنجه‌های ساواک به شهادت رسیده‌اند و این نهاد نیز وظیفه قانونی در این امر دارد.

سپس محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: در مورد شهدای قبل از انقلاب هیچ المانی در بهشت زهرا (س) نیست در همین راستا از شهرداری درخواست ارائه طرح داشتیم که طرح ارائه شده و بحث را به حاشیه نرانیم.

کلیات این لایحه با موافقت اعضای شورای شهر تهران مواجه شد.