میامی - امام جمعه میامی با بیان اینکه سال ها است ظرفیت های این شهرستان مانند گردشگری، معدن و کشاورزی را فریاد می زنیم، گفت: مسئولان باید درباره تعیین تکلیف سند توسعه میامی توضیح دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور ظهر دوشنبه در نشست خبری به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه سه کنگره روزانه، نماز جماعت، هفتگی نماز جمعه و سالانه شامل حج برای مسلمانان وجود دارد که باید قدر دان آنها باشیم اما بر عکس با کاهش حضور جوانان در آنها مواجه هستیم، بیان کرد: همه قصور را نمی‌توان متوجه دشمنان دانست.

وی با اشاره به اینکه روی کار آمدن دولت منتخب مصداق این است که تولد دوباره برای این انقلاب رخ دهد، افزود: تمام دستگاه‌ها به دست جریان‌های انقلابی و جوانی سپرده خواهد شد که مکتب سلیمانی را خوب می‌شناسند البته منظور از جوان به فرموده مقام معظم رهبری ملاک سن و سال نیست و مقصود تفکر انقلابی است.

ظرفیت دولت جوان انقلابی

امام جمعه میامی مهم‌ترین اتفاق را معرفی جوانان انقلابی به دولت منتخب برای به‌کارگیری در کابینه دولت توسط ائمه جمعه سراسر کشور خواند و تصریح کرد: وقتی دشمن در حال از بین بردن نهاد خانواده است باید نماز جمعه محل تکریم بنیان خانواده باشد و در همین راستا نماز جمعه به دنبال جوان گرایی و جذب جامعه جوان، نزدیک کردن والدین به فرزندان و فعال کردن ابتکار، نوآوری و دلدادگی جوانان به انقلاب اسلامی است. ما معتقد هستیم که اگر برای به ثمره رساندن این برنامه‌ها رسانه‌ای در کنار نماز جمعه نباشد بی فایده است چرا که رسانه مکمل تأثیر گذاری شبکه امامت جمعه در جامعه است.

صفایی پور با اشاره به اینکه تمام هم و غم رسانه امروز باید کم کردن آسیب‌ها در جامعه باشد، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت شبکه ائمه جمعه ارتباط بین مردم و مسئولان و اینکه مطالبات به حق مردم را به درستی تبیین کند و رسانه‌ها به گوش مسئولان برسانند تا وادار به پاسخ گوشش شوند. رسانه‌ها در پیشرفت و پس رفت جامعه نقش بسیار مهم و کلیدی دارند چرا که هم می‌توانند خیانت کنند و هم می‌توانند جانانه بدون در نظر گرفتن چپ و راست دغدغه پیشرفت شهر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه چشم و گوش مردم و نظام باید باشد نه چشم و گوش برخی، افزود: امام جمعه در برابر مسئولان سینه سپر می‌کند اما شاهد هستیم که این پیشتازی امام جمعه فقط تا ورودی درب مصلی نماز جمعه کاربرد دارد و در بیرون از آن کاربردی نخواهد داشت.

مشکلات را فریاد می‌زنیم

امام جمعه میامی با انتقاد شدید از تعطیلی یکی از بانک‌های میامی بعد از دو دهه فعالیت، گفت: مگر بانک مغازه سبزی فروشی است که هر زمانی دل مسئولان خواست بیاورند هر زمان تمایل نداشتند ببرند؟ شب پرچم بانک برافراشته می‌شود صبح بانکی وجود ندارد مقصر اینها کیست؟ بانک‌هایی رفته و برخی دیگر هم در حال رفتن هستند اما وظیفه رسانه در این میدان چیست؟ اینکه بانک پایه گذاری کند؟ خیر وظیفه رسانه این است که وقتی امام جمعه در جایگاه نماز جمعه مقابل بانک سینه سپر می‌کند این معضل را بیان می‌کند، با قدرت و شجاعت به عنوان یک مطالبه جدی مردم ورود پیدا کنند و فرماندار را مجبور کنند پاسخ دهد.

صفایی پور با بیان اینکه وظیفه امام جمعه خبرنگاری نیست اما وقتی در تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کند وظیفه رسانه است که مردم را به سمت مطالبات سوق دهند تا اقناع عمومی شکل گیرد. تا امروز هفت سال است که فریاد می‌زنیم در میامی چه تعداد معدن، توانایی کشاورزی و گردشگری و… وجود دارد و مسئولان چقدر بر روی این ظرفیت‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند؟ انتظار این است که بعد هر نماز جمعه و فریادهای رسانه‌ها، مسئولان جلسات برگزار کنند تا مسائل را بررسی کنند اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. امروز همچنین مسئولان پاسخ نمی‌دهند که وضعیت سند توسعه و تحول میامی چیست؟ تا وقتی رسانه‌ها اهمیت ندهند وضعیت همین می‌ماندو مسئولان مجبور به پاسخگویی نمی‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره شرایط مدیریت میامی، تاکید کرد: نمی‌توان گفت که یک مدیر صرفاً بد و یا صرفاً خوب است بلکه باید ارزیابی کرد، یکی از معیارهای ارزیابی مدیران باید حضور آنها در نماز جمعه باشد دلیلی ندارد که مدیران غیر بومی بلافاصله بعد از پایان ساعت اداری میامی را ترک کند بلکه باید بماند و در بین مردم در نماز جمعه شرکت کرده و صدای آنان را بشنود مشکلات را دریابد اگر مدیران کارآمد نباشد به درد شهرستان میامی نمی‌خورند اما از سوی دیگر باید جایگاه مدیران خوب را نیز تثبیت کرد.