بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه‌های حفاظت از جنگل‌های حرای استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی‌نژاد بعد از ظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه حفاظت از جنگل‌های حرا اظهار داشت: سال گذشته تعداد زیادی نهال حرا با همکاری پتروشیمی پردیس و سازمان‌های مردم نهاد در مناطق مستعد استان بوشهر کاشته شد.

وی با اشاره به روند خشک شدن تالاب نای بند طی ۱۰ سال اخیر اظهار داشت: کارگروهی در سطح شهرستان عسلویه برای نجات جنگل‌های حرا شکل گرفت و با مطالعات صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: به این نتیجه رسیدیم که به جای کاشت نهال حرا در نقاط مختلف و آسیب پذیر، زیستگاه‌های اصلی آنکه در معرض خشک شدن و نابودی هستند را نجات دهیم.

وی ادامه داد: به همین منظور سلسله فعالیت‌های برای لایروبی، مطالعات آبی و حرا کاری در تالاب نایبند و سایر زیستگاه‌های حرا در استان بوشهر طرح ریزی شد که از امروز در قالب تفاهم نامه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت پتروشیمی پردیس برای دوره زمانی پنج ساله اجرایی می‌شود.

حمایت مالی و معنوی از پروژه‌های پژوهشی و عمرانی حفاظت از جنگل‌های حرا در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، سمینار، همایش علمی، چاپ نشریه، تولید نرم افزارهای آموزشی، تولید انیمیشن و فیلم و استفاده از ظرفیت‌های علمی و مالی برای آموزش و اشاعه فرهنگ محیط زیست در جوامع محلی حاشیه جنگل‌های حرا از محورهای این تفاهم نامه پنج ساله است.