عضو شورای شهر از قرارگیری طرح‌های توسعه محله‌ای به عنوان سطح سوم طرح‌های توسعه شهری در کشور با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر در قالب تذکر پیش از دستور از شورای عالی شهرسازی و معماری تشکر کرد و گفت: تعدادی از دستاوردهای مدیریت شهری دوره پنجم از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان رویه به کل کشور به عنوان دستورالعمل مصوب شد.

سالاری با اشاره به اینکه در فرایند بررسی آئین نامه چگونگی نحوه تهیه طرح‌های شهری موضوع مواد ۵۳ و ۵۴ سه موضوع اساسی که شورای شهر تهران در این دوره عملیاتی کرده بود به عنوان قانون در شورای عالی گنجانده شد. ادامه داد: طرح‌های توسعه محله‌ای به عنوان سطح سوم طرح‌های توسعه شهری در کشور شناخته شد و بر اساس بررسی و ارزیابی که از اقدامات مدیریت شهری پنجم انجام شده بود و رضایتمندی در محلات این رویکرد در سلسله مراتب طرح‌های توسعه شهری اضافه شد.

سالاری گفت: مساله دیگر که بسیار مهم است و شورای شهر تهران هم آن‌را مصوب کرد نظارت بر پایش و ارزیابی طرح تفصیلی شهر تهران است که به عنوان مقررات شهرسازی و معماری برای همه شهرهای کشور لازم‌الاجرا شد.

عضو شورای شهر افزود: در همان چارچوبی که به آن رسیده بودیم برای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر تعریف شد.

وی همچنین ادامه داد: مصوبه سیما و منظر شهری در این جلسه امضا شد و کمیته‌های نما برای بقیه شهرها هم لازم الاجرا شد.