معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: پروژه راه اندازی خط نماد را از سال ۱۳۹۸ آغاز کردیم و بعد از ۲ سال تلاش در ۳۲ استان کشور الان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است و امکان پوشش آن توسط شبکه شاد برای خبرنگاران فراهم شده است، درباره افتتاح خط نماد گفت: خط ملی نماد ۱۵۷۰ یا اورژانس اجتماعی دانش آموزان کشور از اضلاع مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است که به ما کمک می کند مداخله های سریع و فوری در قالب سیستم یکپارچه را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: گسترش دسترسی سریع و امن دانش آموزان و معلمان و اولیا به خدمات مشاوره از اهداف مهم این برنامه است. یکپارچه سازی خدمات مشاوره و همچنین به روز آوری روش های جدید را در نظر داشتیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بیان کرد: اقتضائات روز فضای تعلیم و تربیت ایجاب می کرد برویم سراغ این خط ملی و از همه مهمتر واکنش سریع در فوریت های روانی دانش آموزان ما را به این سمت برد. این طرح را از سال ۱۳۹۸ آغاز کردیم و بعد از ۲ سال تلاش در ۳۲ استان کشور الان راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: با همت و پیگیری مدیران کل استان‌ها، همکاران در اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی زیر ساخت آن تهیه و تجهیزات موردنظر این موضوع نصب شد. همزمان نیز پیگیری کردیم تا مجوز آن از وزارت ارتباطات گرفته شود.

کاظمی دستورالعمل اجرایی این خط را اعلام کرد که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این خط در این اجلاس با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد امیدواریم در سال‌های بعد به مدارس و مناطق سراسر کشور به عنوان گامی در جهت ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند.